Kielletyt leikit.. Et saa leikkiä mun leluillani, jollet ole samaa mieltä kanssani!

POLIITTINEN PILAPIIRROS

Yllä olevalle kuvalle linkki:

http://kuningasjtk.blogit.hameensanomat.fi/files/2015/04/POLIITTINEN-PILAPIIRROS.jpg

Blogikirjoittajia on monenlaisia!

Jotkut kirjoittavat pelkän kirjoittamisen ilosta, sallien kommentoinnin vastaamatta niihin kuitenkaan.

Toiset kirjoittavat ja keskustelevat kommentoijien kanssa aiheesta ja joskus jopa aiheen rönsytessä aiheen vierestäkin.

Eräät vaativat ehdotonta kuuliaisuutta aiheeseen ja poistavat kommentit jotka katsovat tollojen ja ääliöiden kirjoittamiksi, julkaisten anonyymeninä pysyttelyyn haluavien nimetkin.

Kaikenlaisia kirjoittajia sitä on maailma väärällään!

Pitkään asioita tutkineena olen huomannut että voisi olla syytä avata sellainen blokiartikkeliketju johon jokainen voisi liittää ne asiat joista ei ole tullut kuulluksi toisaalla, omaan junttimaisuuteensa, nimimerkkianonyymiyyteensä tai muusta syystä johtuvan sivuuttamisen takia.

*************************************************

Suuren kysynnän ja tekstien suunnattoman rönsyilytarpeen takia, päätin siis avata tämän Kielletyt leikit palstan.

Ohjeita:

Liitä kirjoitukseesi linkki sivustoille, jolla tulit estetyksi ilmaisemasta mielipidettäsi, että muut lukijat tai kommentoijat tietävät mistä on kyse, voivat tarkistaa asioita, eli missä mennään.

Pysy asiassa äläkä loukkaa tarpeettomasti ketään, tiedä että itse vastaat omista kirjoituksistasi.

Kirjoita nimimerkillä tai omalla nimelläsi, aivan oman tahtosi mukaan!

Ole ääliö tai tollo, aiiivan sama. Ole rohkeasti oma itsesi!

************************************

Älä kiihota kansanryhmää vastaan, äläkä kirjoittele vihatekstejä, äläkä ihannoi väkivaltaa, tms…

Kuitenkin julkisesti politikoiksi leimaantuneita voit arvostella mielesi mukaan. vastaathan itse omista sanoistasi.

************************************************

Ja sitten asiaan. itse törmäsin monen muun kanssa muutamiin hankaliin blogeihin jossa ei sana mene perille, kuin satunnaisesti ja silloinkin on vaarana että sanat katoavat  jonkin ajan kuluttua.

tässä muutama linkki niihin:

Poistin tästä ilkan sivustot, näköjään tekstini julkaisuksi tulivatkin pienellä viiveellä

http://erkkistromberg.blogit.hameensanomat.fi/2015/03/30/veronkiertokoulutusta/

http://heikkinotko.blogit.hameensanomat.fi/2015/03/14/jytkya-ei-tule/

http://kimmokautio.blogit.hameensanomat.fi/2015/04/06/talousoligarkiasta-talousdemokratiaan/#comment-766

Tarkoitukseni ei mitenkään ole halveerata tai moittia lainkaan ylläolevien blogikirjoittajien ideologiikkaa, vaan antaa muille kommentoijille mahdollisuus julkaista oma mielipiteensä, ilman että sensuuri iskee.

Jostakusta tämä saattaa kuulostaa sodanjulistukselta, mutta sitäkään se ei ole!

Suomessa lienee jopa perustuslakiin kirjattu oikeus mielipiteiden ilmaisuun!

Sillä mielipiteiden ilmaisuistahan on kommenttien ja blogin kirjoittamisessa kyse, eikä kaikki voi mitenkään olla yksimielisiä aina toisten kanssa, sellaisia me ihmiset vain olemme!

Väittäisinpä vaan ettei esim. yksimielisyydestään tunnetussa p-koreassakaan kaikki ole yhtämieltä johdon kanssa kaikesta.

Siksi on oltava alue jossa jokainen voi suorittaa sitä minkä itse katsoo oikeaksi. Se alue on nyt tässä. Tai ainakin tämä on alkua sille että sana vapautuu…!

 

Sana on vapaa, nyt!

 

Kirjoittakaa!

105 kommenttia artikkeliin “Kielletyt leikit.. Et saa leikkiä mun leluillani, jollet ole samaa mieltä kanssani!”
  1. avatar saara finni sanoo:

    Heippa, kuningasjätkä! Kiitos tästä kaikennielevästä ketjustasi. Kysyn ekana sitä kun tuolla homoliittoblogissa kirjoitat näin:

    ”Se on vaan niin omantunnon kysymys, kun Jumala on luonut avioliiton miehen ja naisen väliseksi…..valitettavasti!”

    Kysymys kuuluu: Uskotko sinä ihan oikeesti Jumalaan? Ja nimen omaan sellaiseen Raamatun Jumalaan, joka hääri siellä Eedenin puutarhassa? En mitenkään halua kysymykselläni loukata, mutta asia oli minulle vaan niin täydellinen yllätys.

    Ja ihan niinkuin minä hyväksyn sinun uskosi, sinäkin varmaan hyväksyt minun uskomattomuuteni. Elinhän sentään n. 14-vuotiaaksi asti kotoa perityssä uskossa. Kirjoitin vielä yo-aineenikin ”Kristuksen seuraamisesta”.
    Tosin laskelmoiden, tiesin, että osaan kirjoittaa siitä aiheesta hyvin. Arvasin oikein.

    Hyvää pääsiäistä sinulle kuten kaikille muillekin sekä uskoville että uskomattomille kanssakulkijoille.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kyllä minä uskon, en kuitenkaan aivan fanaattisesti, mutta kuitenkin .

      En ole tapakristitty, enkä kuulu edes kirkkoon. Erosin kirkosta jo vuonna 88 kun sain veromätkyt jotka olivat saman kokoiset kuin minulta tuolloin peritty kirkollisvero.
      Siis hyvin itsekkäistä syistä siis erosin.

      Mutta koen kuitenkin että vaikken kirkkoon kuulukaan, en ole eronnut Jumalasta. Hänen säätönsä ovat edelleenkin voimassa, vai onko niin että olen nukkunut silloin kun Jumalan arvovalta ja käskyt kumottiin?

      Jumala antoi, aikoinaan ihmiskunnalle muutamia sääntöjä, ei kai kuitenkaan siksi että rajoituksiksi elämälle, vaan että elämä olisi helpompaa, kun ei tarvitse kokoajan miettiä ja soveltaa käytäntöä.
      Kun jumala asetti avioliiton miehen ja naisen välille, niin tuskinpa hänellä kävi mielessä että suomessa politikot kääntävät asian päälaelleen tulkitsessaan ja soveltaessaan käsitteitä.

      Näin nyt vaan on käynyt. Aivan lähes samoin on käynyt vuosisatojen saatossa Joululle, ajatteles Saara, me vaan vedetään sianliikkiöitä naamaan(paitsi itse en syö sikaakaan, tosin terveydellisistä syistä) Jumalan pojan synttärien kunniaksi, vaikka Jumala, Moosekselle antamissaan ohjeissa sanoi aikoinaan ”älä syö sikaa, sillä se on saastainen”

      (Ääliömäisyyttäni kirjoitin tähän kohtaan jotain loukkaavaa tekstiä, josta esim vaimoni suuttui silmittömästi, joten ikäänkuin anteeksipyyntönä poistan sen muokaten sanaa. Meillä kun on valitettavasti jokaisella omat mielipiteemme asioista…)

      ””Jos joku haluaa maata miehen kanssa samoin kuin naisen kanssa maataan, tai naisen kanssa kuten miehen kanssa maataan, niin aivan sama se…””

      Mutta että oikein avioliittoon pitää päästä, että sitten vasta se tuntuu paremmalta, niin ei mene jakeluun.

      Mulla on sellainen kauhuskenaario asiasta että kunhan miesparit pääsee avioliittoon, niin kohta ne alkaavat vaatimaan oikeutta hedelmöityshoitoihin, hankkiakseen ihkaoman omista parisuhdegeeneistä koostuvan lapsenkin?

      Silloin voi toteutua se ennustus että eräs kuuluisa profeetta syntyy uudelleen, onhan ennustettu ettei hän synny uudelleen enää naisesta vaan miehestä, siitäpä ei sitten olekaan pitkä matka Armagedoniin…

      Minusta oli tod. ikävää, että näin viimemetreillä kyseinen kansanedustajaehdokas ryömi ulos kaapista ja ilmoitti vakaumuksensa. Voihan se olla että ääniä hompoilta satelee, mutta eikös hetero-äänet kelpaakaan?
      Harmittaa siksikin että muutamalle henkilölle tulin vieläpä puoltaneeksi häntä, ja nyt täytynee ruveta perumaan puheitaan.?

      Toisaalta oikeastaan saattoi olla hyväkin kun tuli ulos kaapista, sillä nyt voi jokainen tarkistaa kantansa uudelleen, eikä harmita takinkääntöpolitiikkakaan, jota yleensä tapahtuu vasta vaalien jälkeen.

      Harvallapa on myös munaa tehdä poliittinen itsari ennen vaaleja..

      Mitä tulee muiden uskomisiin, niin aivan sama uskokaa tai olkaa uskomatta…

      Mutta jos jotakuta rupee ottamaan päähän vaikkapa Ev.lut kirkon saamattomuus , ottaa kantaa käytäviin keskusteluihin. Niin: eroakirkosta.fi on oivallinen osoite kertoa kirkolle mitä mieltä on asioista, tosin jos teet päätöksesi nyt, niin vero lakkaa vasta ensivuoden alussa. Mutta ensivuonna säästät 1-2 % tuloistasi johonkin paljon tärkeämpään kuin saamattomuuspolitiikkaan.

      ”kun puhutaan jokapäiväisen Leivän jakamisesta, niin kirkon selkeä näkemys asiassa on , ettei se halua ottaa Kantaa”

      Että Sikäli….

      • avatar saara finni sanoo:

        Tämä selvä, mutta siinä näet, miten hyödyllistä olisi katsoa ne Ylen vaalivideot, siellähän Eeva-Maria jo sanoi, että kirkon pitää vihkiä myös samaa sukupuolta olevat parit. Muistaakseni Ylen vaalikoneessa oli myös tätä sivuava kysmys.

        Minun mielipiteeni koko vihkimisestä on semmoinen, että avioliitto on vanhentunut laitos, joka pitäisi kokonaan lakkauttaa, mutta minäpä en onneksi olekaan ehdolla mihinkään.

        • avatar Antti Sulonen sanoo:

          Miten tuo Eeva-Maria kirkkoa vaatii vihkimään ketään avioliittoon. Eikö Eeva-Maria tiedä, ettei hänen tarvitse olla jäsenenä sellaisessa yhteisössä, jonka toimintaa hän ei hyväksy?

          Onko sitten avioliitto vanhentunut laitos, riippuu ilmeisesti avioliitoista. Itse olen ollut vaimoni kanssa avioliitossa nelisenkymmentä vuotta, joten vanhahan tuo on, vaimo meinaan, mutta niin olen minäkin. Elämme todellisessa luomuliitossa, jossa emi on vetänyt hedettä puoleensa ja toisinpäin. Ennen avioliittoa harjoittelimme ja mukavaa aikaa oli tuokin, saattoi olla jännempääkin kuin avioliiton aikainen elämä.

          En oikein tiedä mitä Saara hyötyisi, jos luomuavioliittomme lakkautettaisiin. Loppuu se kuitenkin ajallaan ja Saaralle siitä ei koidu hyvää eikä huonoa. Miten sitten Saara on kärsinyt siitä, että meidät on vaimoni kanssa aikoinaan vihitty avioliittoon, sitä en tiedä?

          Kommentoin edellä Saaran vastausta, en blogin aihetta, jos joku kokee minun olleen sivussa blogin aiheesta.

          • avatar saara finni sanoo:

            Täsmennän vielä tuota kirkkovihkimysasiaa Eeva-Marian Ylen videolla:

            Haastattelija kysyy: ”Mitä mieltä olet, pitäisikkö kirkon vihkiä myös samaa sukupuolta olevat?”

            Eeva-Maria vastaa: ”Pitää vihkiä.”

            • avatar Antti Sulonen sanoo:

              Tuo täsmennys on epätarkka. Mikäli Eeva-Maria on kirkon jäsen ja hänen kantansa on tuo, miksi hän ei eroa tuosta yhteisöstä. Toisaalta, jos Eeva-Maria ei ole kirkon jäsen mikä hän on sanomaan mitä kirkon pitää tehdä?

            • avatar saara finni sanoo:

              Mitä hänen olisi mielestäsi pitänyt kysymykseen vastata?

            • avatar Antti Sulonen sanoo:

              Eikö se käy esille tuosta edellisestä kommentistani. Kansanedustajaehdokkaalla tulisi olla kyky vastata tuollaiseen kysymykseen vakaumuksensa pohjalta.

            • avatar saara finni sanoo:

              Niinhän hän tekikin.

            • avatar Antti Sulonen sanoo:

              Eli hänen vakaumuksensa on olla kirkon jäsen ja kritisoida omaa mielipidettään, tai sitten hänen vakaumukseensa kuuluu kritisoida yhteisöä, jonka jäsen hän ei ole.

            • avatar saara finni sanoo:

              Hän kirjoittaa blogissaan ”Homoliitosta…” näin:

              ”Minä kannatan tasa-arvoista avioliittolakia. Tämä on omantunnon asia, enkä tinkisi siitä edes kansanedustajana. What would Jesus do?”

              Tuota minä kutsun vakaumukseksi.

  2. avatar Antti Sulonen sanoo:

    Sen verran blogiin palatakseni otan tähän yhden lauseen blogista. ”Pysy asiassa äläkä loukkaa tarpeettomasti ketään, tiedä että itse vastaat omista kirjoituksistasi.”

    Tuo on muuten hirmu vaikea ohje blogiin, jossa ei ilmeisesti ole aihetta lainkaan ja vielä vaikeammaksi sen tekee ”loukkaa tarpeettomasti ketään”. Voiko loukata tarpeellisesti loukkaamatta tarpeettomasti? ja jos voi niin onko se sitten oikeutettua?

  3. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Suuret kiitokset taas mainion pohjakirjoituksen laatijalle, energisen ahkeralle kuningasjätkälle!
    Olen aivan samaa mieltä kanssasi. On muutamia kirjoittajia, jotka todella myrkyttävät blogi-ympäristöämme itsekeksityillä säännöillään ja sensuroinnillaan. Lisään tuohon vielä uhkailut, varoitukset, ja näsäviisaat patistelut keskittyä ainoastaan pohjakirjoittajan omaan ajatusmaailmaan.
    Nuo mainitsemasi kolme esimerkkiä vahvistavat kirjoituksesi sanomaa.
    Pahin noista kolmesta on, itsensä sivistyneistön eliittiin korottanut Notko, jolla ei tunnu olevan harmaata aavistustakaan siitä, mitä yleisesti tarkoitetaan sivistyneisyydellä. Viittaan omaan kirjoitukseeni aiheesta:
    http://tapanisilvo.blogit.hameensanomat.fi/2015/04/03/mita-ominaisuuksia-on-sivistyneella-ihmisella/
    Koska itse olet Raamatun sanomasta niin hyvin perillä, voinen itse lisätä lausunnon Notkon ominaisuuksista: ”Joka itsensä korottaa, se alennetaan…”
    Ihmetyttää, kuinka jotkut ”tavalliset kuolevaiset” jaksavat hänen kirjoittamaansa törkyyn vastata!
    Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille… vielä on meikäläisellä neljä rovetta mämmiä jäljellä! Löysin jopa Fazerin mämmin lisäksi, sitä kaikkein parasta, Suomen Akaassa tehtyä Kymppi-mämmiä
    Tapsa

    • avatar Jaakko sanoo:

      kiitokset minultakin kuningasjätkälle oivallisesta avauksestasi. Kyllä kai on niin että jos alustan tarjoaja antaa luvan nimerkin suojasta kirjoittaa, niin ei ole blogistin asia näitä lähteä paljastelemaan ja samalla komppaan Silvon Tapsaa, joka on osoittaunut selväjärkiseksi ajattelijaksi.

  4. avatar saara finni sanoo:

    Suositan lämpimästi seuraavaa Hesarin artikkelia. Mitä parhainta pääsiäislukemista:

    http://www.hs.fi/sunnuntai/a1427947513349

  5. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Jatkakaa vaan samaan tyyliin! Ilmeisesti on monelle tärkeää tulla kuulluksi. Kiitos kiitoksista myös, en tehnyt tätä tempausta kiitoksien toivossa kuitenkaan!

  6. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Jaha! Isäntä (kuningasjätkä) siellä vaan myhäillen lueskelee meidän vuodatuksiamme, ja piehtaroi onnesta meidän kiitoksiemme ansiosta. Voisihan hänkin heittää joskus mukaan muutamia viisauden sanoja.
    Alammekos mekin jo povailla eri puolueiden vaalimenestystä? Itse en luule että kannattaa ainakaan eduskunta-paikkoja ruveta jakamaan.
    Vedetään vaan lonkalta, niinkuin kotona lännessä. Luulen persujen saavan huomattavasti enemmän ääniä, kuin mitä nämä viime päivien etukäteis-tutkimukset osoittaisivat 🙂
    Tapsa

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      No mä aattelin niin, että annan teitin ittenne kirjotella tänne ja kommentoin sitten tarvittaessa. Kait te osaatte ilman lapsenvahtiakin julkituoda mielipiteitänne. Huomasitko muuten Tapsa että nyt tälle palstalle saa laittaa jopa yhden linkinkin, ilman että tarttee odotella jutun julkaisua ja hermoilla?Ja voi olla että jo kohta huomenna lisään linkkien määrää kolmeen tai vaikka kuinka moneksi asti.

      Tärkein juttu on se että nyt tälle palstalle saa ottaa osaa kaikki, sukupuoleen, vakaumukseen , uskontoon , jopa siis ne juntit ja tollotkin, joihin ilmeisesti itsekin kuulunen, koskapa esim nyt Saara minua moittii niin kovin, kun toin julki oman mielipiteeni siitä asiasta joka on nyt niin tärkeä omantunnon kysymys kansanedustajaehdokkaille, että sitä pitää erikseen oikein vaaliteemana mainostaa?

  7. avatar Heikki Koskela sanoo:

    Moro Kuningasjätkä!
    Tämä on vallan mainio blogi-idea antaa hylkykommenttien tulla näkyville.
    En saanut hyväksyntää kommentilleni eräältä blogistilta koskien tasa-arvoista avioliittolakia.
    Olen samaa mieltä kuin presidentti Niinistö ja James Hirvisaari olivat, eli pariliitto terminä olisi pitänyt riittää homoparien vihkimiseen.
    Luultavasti kirkko joutuu uudessa tilanteessa luopumaan avioliittoon vihkimisestä papiston työhyvinvoinnin takia. Silloin tehtävän hoitavat papit, maistraatin henkikirjoittajat ja julkiset notaarit korvausta vastaan. He heittävät keikkaa. Kirkkohäistä joutuu maksamaan vuokran seurakunnalle.
    Ainoana hyvänä puolena näen, että uskonnottomat ja muiden uskontokuntien hyljeksityt parit pääsevät sujuvasti vihille.
    Itselläni ei ole homoja vastaan mitään. Se on yksilön ominaisuus kuten vasenkätisyys tai vihreät silmät.
    Sananvapautta kohti! T. Hessu K.

  8. avatar saara finni sanoo:

    Aivan ihania nämä kuningasjätkän löytämät ”selfiet”! Niinkuin nyt, Heikki, tuo sinunkin, jota en ollut ennen nähnyt.
    Myös omaani olen kerrassa ihastunut.

    Mutta itse asiaan. Tuo ehdotuksesi pariliitosta on lyömätön. Ja varsinkin jos ihan kaikkien parien liittoja alettaisiin kutsua pariliitoiksi, niin ei kai kellään olisi silloin mitään purnattavaa. Vai onko se avio-alku siinä liitossa joku luovuttamaton oikeus. Mitä se itse asiassa tarkoittaa? Täytyy kai mennä googleen katsomaan.

    Ja huomenna, ei kun tänään pääsee äänestämään! En koskaan jätä toiseen ennakkoäänestyspäivään, silloinhan voin olla jo tuonilmaisilla.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Tiedäkkös Saara mistä noita avataria saa (selfie) No ihan tuolta asetuksista ne löytyi. Siellä on joku systeemi joka tunnistaa sähköpostiosoitteen ja tekee siitä automaattisesti kuvan. Toki kirjautunut käyttäjä voi asettaa omankin kuvansa näkymään kommenteissaan.

      • avatar saara finni sanoo:

        Tämäpä meni mielenkiintoiseksi, kuningasjätkä. Kerrot, mistä avataria saa.

        Avatar on myös yhtä kuin avataara, joka on hindulaisuuden jumala, erityisesti Vishnun inkarnaatio.
        (Hindulaisuuden tutkiminen oli eräs nuoruuteni intohimo.)

        No, ja sitten, Taarahan on myös vanha suomalaisten jumala. Meillä täällä Janakkalan kirjolla on paitsi Tarinmaa (=Taaranmaa), myös hyvin kuuluisa Taaran lähde, josta löysin netistäkin selostusta:

        ”Laurinlähdettä pidetään yhtenä Kanta-Hämeen tärkeimmistä uhrilähteistä. Se tunnetaan vanhastaan nimellä Taaran lähde. Sitä käytettiin pakanuuden aikana, ennen kristinuskon tuloa, Taara-jumalan palvontaan. Taara oli kalmistomaiden suojelushaltija. Laurinlähde toimi uhrilähteenä aina 1700-luvun alkupuolelle saakka. Lähteellä tehtiin taikoja aina Laurinmessun päivänä, 10. elokuuta, järjestettyjen markkinoiden yhteydessä, kunnes tuomiokapituli kielsi markkinat.”

        Ja siitäpä taas juolahti mieleen, että viime kesänä alettiin pitää kesäkahvilaa vanhassa, joskus aikoinaan seurakuntatalona toimineessa keltaisessa hirsitalossa, sen Taaran lähteen lähellä. Järjestin sinne viime kesäkuussa meidän koulun, Tervakosken Lumppulinnan, luokkakokouksen ja kaikki tykkäsivät paikasta.

        Siellähän voisimme me kaikki näihin blogeihin kirjoittelevat jonain kesäpäivänä kokoontua ja käydä vaikka uhraamassa Taaran lähteeseen. Siis kaikki ne, joita asia huvittaisi. Minä tulisin mielelläni.

        • avatar kuningasjätkä sanoo:

          Mitähän sinne lähteeseen uhrattaisiin?

          • avatar saara finni sanoo:

            Pikku rahoja ovat viskelleet vieläkin, mutta ihan pikkuiset kivet voisivat olla ikuisempia. Lähde on aika matala, niin ettei sinne kymmenkiloista murikkaa voisikaan nakata. Ajatukset ja toiveet, äänettömätkin, Taara varmaan ottaisi mielellään vastaan. Ja jos joltai sattuisi kyynel vierähtämään, niin parempaa uhria hän tuskin voisi toivoakaan. Enkä usko, että pahastuisi naurustakaan.

  9. avatar saara finni sanoo:

    Avio on pohjoisitalialainen kunta ja kylä ja lisäksi italialainen ilmailualan yritys ja muutenkin sana liittyy ilmailuun. (Avioonhan voisi siis tehdä häämatkan Aviokoneella lentäen.)

    Seuraavassa linkissä sanaa avio pohditaan suomalaisittain vähän tarkemmin:

    http://www2.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/arkistohaku/kysymys/?id=cf0642a1-5be7-4733-9828-c79b91b796b4

    Selitykseksi annetaan seuraava:

    Kaisa Häkkisen Etymologisen sanakirjan mukaan (2004) avio-sanan alkuperä on kiistanalainen. Sitä on pidetty vanhana germaanisena, lakia tai normia merkitsevänä lainana. Todennäköisemmin avio olisi johdos omaperäisestä ava-vartalosta. Tämän mukaan avioliitto olisi siis avoin, julkinen liitto. Vanhemman Suomen kielen etymologisen sanakirjan ensimmäisessä osassa (1974) avio-sanan germaaninen laina on epävarma. Kirjan mukaan mahdollisesti avio kuuluu ava, avoin jne. sikermään ja on alkuaan merkinnyt avoin, julkinen, laillinen. Häkkisen Etymologisessa sanakirjassa kerrotaan, että avioliitto ensi kertaa on mainittu Maskun Hemmingin virsikirjassa 1605.

    Juttua seuraa tosi hauskoja ja osuviakin kommentteja, kuten tämä:

    ”Avio”-sanan käyttö parisuhteen yhteydessä pitäisi lopettaa. Sitähän käytetään ennen muuta ilmailuun liittyvissä yhteyksissä. Nyt olisi hyvä aika korjata vanhan ajan erehtyväisten kirkonmiesten aikaansaannos. ”Aviliitto” -termi olisi kielellisesti oikein ja tekisi selkokielisenä oikeutta parisuhteen avittamisen eli auttamisen pyhälle tarkoitukselle.

  10. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Otteita, 3. Mooseksen kirjasta

    6 ”Älköön kukaan teistä yhtykö lähisukulaiseensa.
    7 Älä häpäise isääsi yhtymällä äitiisi; hän on oma äitisi, älä siis yhdy häneen.
    8 Älä myöskään häpäise isääsi yhtymällä kehenkään hänen muista vaimoistaan.
    9 Älä yhdy sisareesi, älä myöskään sisarpuoleesi, kuuluipa hän kanssasi samaan perheeseen tai ei.
    10 Älä yhdy pojantyttäreesi tai tyttärentyttäreesi, ettet häpäisisi itseäsi.
    11 Älä yhdy tyttöön, jonka joku isäsi vaimoista on synnyttänyt isällesi, sillä hän on sisaresi.
    12 Älä yhdy isäsi sisareen, sillä hän on isäsi verisukulainen.
    13 Älä yhdy äitisi sisareen, sillä hän on äitisi verisukulainen.
    14 Älä yhdy setäsi vaimoon, sillä hänkin on sinun tätisi.
    15 Älä yhdy miniääsi; hän on oman poikasi vaimo, älä siis yhdy häneen.
    16 Älä yhdy veljesi vaimoon, ettet häpäisisi veljeäsi.
    17 Älä yhdy tytärpuoleesi tai anoppiisi äläkä ota vaimosi pojantytärtä tai tyttärentytärtä vaimoksesi, sillä he ovat vaimosi verisukulaisia; se olisi törkeä teko. 18 Älä vaimosi eläessä ota hänen sisartaan sivuvaimoksesi äläkä yhdy häneen.

    19 ”Älä yhdy naiseen, joka on kuukautistilansa vuoksi epäpuhdas.
    20 Älä makaa toisen miehen vaimon kanssa, ettet tulisi saastaiseksi.
    21 [i] Älä uhraa lastasi Molokille*, sillä jos niin teet, häpäiset oman Jumalasi nimen.

    22 Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.

    23 Älä yhdy mihinkään eläimeen, ettet tulisi saastaiseksi. Älköön kukaan paritelko eläimen kanssa, sillä sellainen on luonnonvastaista.

    24 ”Älkää saastuttako itseänne tällaisilla teoilla. Niiden takia ovat tulleet saastaisiksi ne kansat, jotka minä ajan pois teidän tieltänne,
    25 ja myös se maa on tullut saastaiseksi. Siksi minä panen sen maan vastaamaan näistä pahoista teoista, ja se oksentaa ulos asukkaansa.
    26 Pitäkää sen tähden minun lakini ja käskyni. Älköön kukaan teistä, olipa hän pysyvä asukas tai teidän keskuudessanne asuva siirtolainen, tehkö mitään näistä iljettävistä teoista.
    27 Kaikkia näitä iljetyksiä ovat sen maan entiset asukkaat tehneet, ja näin he ovat saastuttaneet maansa.
    28 Älkää te siis teoillanne saastuttako maata, ettei se oksentaisi pois teitäkin, niin kuin se oksentaa entiset asukkaansa.
    29 Jokainen, joka tekee yhdenkään näistä kauhistuttavista teoista, on poistettava kansansa keskuudesta.
    30 Pitäkää minun säädökseni älkääkä ryhtykö noudattamaan mitään niistä iljettävistä tavoista, joita on noudatettu ennen teitä, ettette saastuttaisi niillä itseänne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.”

    *****************************************************************************

    Siis sikäli jos kerran on välttämätöntä oikein eduskunnan toimilla ja poliittisin päätöksin, luopua Jumalan laista ja sallia tasavertainen sukupuolineutraali avioliitto, niin on sallittava myöskin kaikki yllämainitut asiat, sillä mitä tasavertaisuutta se muuten olisi?

    Joku sukupuolisesti kieroutunut voisi tulla syrjityksi, jos ei saa avioitua rakastamansa naapurin Mansikin kanssa?

    **********************************************************************

    Kysymys kuuluukin haluatteko te sitä ihan oikeasti ?

    ************************************************************************
    Kaikkein eniten huolestuttaa se asia että he jotka ovat aktiivisimmin ajamassa tätä lakiuudistusta, väittävät aivan totisella naamalla että koko Jumaluusoppi on lähinnä vain samankaltaista satua kuin vaikkapa joulupukki ja teräsmies sadutkin. Tähän väitteeseen on osallistuneet monet kirkon papitkin…
    Voihan se ollakin, mutta niin kauan kun ei voida olla asiasta sataprosenttieseti varmoja olisi hyvä välttää osallistumista sellaisiin puheisiin.

    Ja kukapas sen oikeasti tietäisi vaikka Joulupukkikin olisi ihan totta?

    Että Sikäli…..

  11. avatar Olavi Romppanen sanoo:

    Tervehdys jätkälle ja muillekin. Kun aihe on vapaa niin vaihdan näistä avio-ongelmista tuonne Jumalaan liittyviin mysteereihin. Minä uskon Jumalan olemassa olemiseen, joskaan en välttämättä ihan tuohon samaan kuin mitä ev.lut. meille opettaa. Tosin en myöskään kiellä raamattua, mutta kaikkea sieltä on aika vaikea allekirjoittaa.

    Uskoni perustuu enemmänkin logiikkaan ja rationaliseen ajatuksen juoksuun. Minusta kun tuntuu vähintäänkin oudolle ja peräti hyvin epäuskottavalle selitykselle maailman kaikkeuden synnystä se että tyhjästä poksahtaa tällainen maailman kaikkeus, jossa me elämme, ja vieläpä elämää synnyttävä sellainen. Kun ajattelee pelkästään maapallon moninaisia, hienosyisiä lainalisuuksia ja sitä että jos yksikin osa-alue ei toimisi oikein, kuolisi elämä planeetaltamme aika vikkelään.

    Tiede yrittää selittää tietysti maailmankaikkeuden syntyä, mutta kaikki sen lukuisat eri vaihtoehdot perustuvat vain ja ainoastaan monen kirjaviin teorioihin. Nämä teoriat perustuvat sattumaan ja aineen putkahtamiseen tyhjyydestä. Minusta työllä on aina tekijänsä, enkä tee tässä kohtaa poikkeusta. Jumala loi maat ja taivaat – eikös jotenkin näin siellä isossa kirjassa jo sanota.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kiitos Olaville kommentista.!
      En malta olla mainitsematta kuinka Notko-Heikki esikuntineen , tuolla omalla erinomaisella runoilija-konemestaajapalstallaan teki tynnyrin työt, setviessään fonectaa ja suomen karttaa ym.. myöten sinunkin tietojasi.

      No minä en tee niin.

      Toivotan sinut! lämpimästi tervetulleeksi ihan omana itsenäsi tai anonyymi-nimimerkkinä tänne keskustelemaan asiosista jotka juuri sinua ja monia muitakin askarruttavat.

      Ja erityisesti huomautan vielä, ettei missään tapauksessa kenenkään tarvitse olla samaa mieltä asioista kanssani, eikä nuoleskella minua. Kiitoksiakaan en ole kalastelemassa, joten älkää viittikö kiitellä kokoajan… Ihan rohkeasti vaan ja aivan omaa mieltä,siitä mikä sitten milloinkin kenkää puristaa!
      **********************************
      No siis tota noin, ev.lut ei oikeastaan opeta juurikaan mitään nykyään. Esim täällä Hartolassa kuulemani mukaan on sellainen kirkkoherra joka ei edes usko jeesuksen neitseestä syntymiseen , eikä juuri muuhunkaan, hälle on tärkeämpää huseerata Hartolan kunnallispolitiikassa.. No ihan sama, mähän en kyseiseen puulaakin kuulu, enkä maksa siis verojakaan kirkolle, joten huseeratkoon kuinka taitaavat ja opettakoot ihan mitä vaan. Mutta kyllä kun tuolla luonnon keskellä kuljeksii, niin ei voi olla ajattelematta usein sitä, että onko tosiaankin mahdollista, ett noin vaan ihan tyhjästä tää kaikki on saanut alkunsa kaoottisesta alkupamauksesta , vai onko niin kuitenkin että joku kylvi sen ensimäisen siemenen.

      Monesti ollaan kavereitten kanssa haasteltu esim. aiheesta ”kumpi oli ensin muna vaiko kana” Jos vastaat kana, niin kysymys kuuluu, mistä kana tuli ja oliko myös kukko? Jos taas vastaat muna, niin kysymys kuuluu mikä sen muni, vai ihanko vain sattumalta maasta esiin putkahti?

      Voiko siis oikeati kaikki ollakin sattumaa?

      Että Sikäli….

      • avatar saara finni sanoo:

        Näiden perimmäisten kysymysten pohdinnassa on vähintään mielenkiintoista joskus vilkaista, mitä tiede nyt sanoo.

        Eilen tuli telkusta Prisma-ohjelma ”Vuosisadan komeetta”. Ainakin minusta se oli tuhannesta mielenkiintoisempi kuin jonkin Stubbin haastattelu, jota en kylläkään edes yrittänyt katsoa.

        http://areena.yle.fi/tv/2208279

  12. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Morjensta kaikille! Kyllähän Mooseksen laissa kielletään monta asiaa. Mahdotontahan niitä kaikkia on seurata.
    Lisäksi arveluttaa suuresti niiden rikkomisesta johtuvat rangaistukset. Nehän ovat todella babaarisia. Sieltä kai ne musliimit oppivat ne terrorimaiset tihutekonsa?
    Olen Teidän kanssanne suurimmalta osin samaa mieltä. En minäkään välitä, missä muodossa ihmiset sukupuoli-elämäänsä harjoittavat. Kirkon tehtävänä ei kuitenkaan ole homoparien siunaaminen.
    Hessulle: vai eivät homot muka Sinua häiritse? Ajatteleppa, haluaisitko mennä tietoisesti saunaan homojen kanssa? Eikö mitenkään häiritsisi ajatus, että he ehkä katselisivat Sinua ”sillä silmällä”?
    Terv! Tapsa

    • avatar Ville-Matti Vilkka sanoo:

      Monesta varmaan tuntuisi hyvälle, kun joku vaan katsoisi sillä silmällä. Enkä vakavasti usko, että suomalaisia alastomuus on ennenkään saanut sekaisin oli kyse sitten mistä suuntautumisesta tai sukupuolierosta. Kuten teinit sanoo: I S M O, ihan sama mulle, oikeesti!

  13. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Sehän se on hienoa suomalaisessa saunakulttuurissa, että saunassa ollaan ”neutraaleja” sukupuolen suhteen.
    Minulla on sellainen käsitys, että täällä Ruotsissa, yleisessä saunassa, halutaan enemmänkin suojautua ”tunkeilevilta” katseilta.
    Maan pohjoisemmassa osassa, on mielestäni enempi ”suomalainen” tapa, että saunan lauteilla ei istuta vaatteet päällä. Itse muistan tapauksen 70-luvulta, kun olin kriminaali-hallinnon järjestämillä valvoja-kursseilla Haaparannassa. Illalla järjestetyllä yksityis-juhlilla, ei ollut mikään kumma, että menimme yhdessä saunaan naisten kanssa.
    Silloin ei tämä ”homo-juttu” ollut paisunut niin suureksi, kuin se tänä päivänä on.
    Alastomuus on luonnollista, mutta olisiko yhtä luonnollista joutua jonkun ”tarkasteltavaksi”… jonkun, joka tuntee sukupuolista viettymystä mies-kehoa kohtaan?
    Mitäs tuohon vastaat, Ville-Matti Vilkka?
    Tapani

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Mua ei niinkään tää homous haittaa, tirkistelkööt perkeleet jos olo siitä paranee. Katsoa saa mutta ei koskea, luuvitonen paukkuu just, jos alkaavat hiplaamaan tai ehdottelemaan.

      Ymmärrän mä jotenkin senkin, ettei nää mitään voi sille että ovat kieroutuneita jo syntymästään saakka, kenties geenit on menneet sekaisin, tai isältä lirahtanut sekaan alulle laittaissa.

      Mutta se mua ottaa päähän sitten tosissaan kun tästä asiasta on paisutettu poliittinen juttu, niinkuin ei olisi kansanedustajiksi aikovilla tärkeämpääkin annettavaa kuin omantuntonsa pakottamana homoavioliiton puoltaminen.

      Jumankekka, tää maa on konkurssin partaalla ja täällä vaan keskustellaan päättävissä elimissä siitä pitääkö kaikkien päästä avioliittoon pojat poikien kanssa ja tytöt tyttöjen kanssa. Jotenkin vaan tuntuu joskus niinkuin niissä päätöksetekopaikoissa tehdään päättömiä päätöksiä pelkästään elimien johdattelemina?

      Kas kummaa että ikivanhoista kliseistään tunnetut vasemmistolaiset ei ole vielä ryömineet kaapeistaan ja julistaneet lisä kliseen jo vanhentuneiden rinnalle.. Työtä, Rauhaa ja Seksuaalista tasa-arvoa jolla Suomi sitten jaloilleen tästäkin suosta nousee??
      Meillähän oli Pvesiventtikin joka oli niin SETAa kuin vain voi ja sen valtakaudella tää hullutus alkoikin saada jalansijaa…

      Jos nää SETAlaiset ovat huolissaan rekisteröityjen parisuhteidensa perintöverotuksista, niin tehkää Wahlroossit tai Fazerit ja muuttakaa Ruotsiin, siellä ei perintöveroa ole, kuulemma…

      Enkä mä ole oikeasti edes kelvollinen ketään tuomitsemaan, mistään , sillä; Olenhan itsekin rikkonut ainakin yhdeksää /kymmenestä käskystä. Lukuunottamatta 5.pykälää, jota sitäkin useasti laivassa ollessani suunnittelin, kun siellä usein sattui sellainen tankkipöpön puraisema konemestaaja käymään hankalaksi. Kyllä monesti aattelin että kun ottais nilkoista kiinni ja lemppais niin siellähän uiskentelis..

      Mutta niinkuin suuri kirja kertoo että jos on rikkonut yhtäkin näistä, on rikkonut kaikkia. Niin että sellainen saakelin syntisäkki minäkin olen, tunnustettakoon se siis.

      Mutta jotenkin vaan silti ketuttaa kun asiasta pitää tehdä poliittinen!

      Että Sikäli…..

    • avatar Ville-Matti Vilkka sanoo:

      Eiköhän mieskehoillakin ole laadullisia piirteitä, jotka joko vetävät katseita tai jopa karkottavat, ainakin seksuaalista katsetta. Olisi kyllä aika makeeta, jos oma keho saisi ympärillä olevien ihmisten hormonit hyrräämään sukupuolesta riippumatta.

      • avatar saara finni sanoo:

        Hei, Ville-Matti! Sun selfiellä on tosi seksikkäät reidet.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kyllä nyt politikkojen pitää tehdä lainmuutos tai kokonaan uusi laki.
      Saunalaki.
      Saunat eivät ole enää miesten saunoja ja naisten saunoja vaan on palattava vanhaan entiseen sekasaunakulttuuriin ja muutettava kaikki saunat sukupuolineutraaleiksi.
      Ja lapsetkin samaan joukkoon niin on sitten pedofiileillekin ihasteltavaa?

  14. avatar kuningasjätkä sanoo:

    »Oppe nyt wanha ia noori joilla ombi Sydhen toori.
    Jumalan keskyt ia mielen iotca taidhat Somen kielen.
    Laki se Sielun Hirmutta mutt Cristus sen taas lodhutta.
    Lue sijs hyue lapsi teste Alcu oppi ilman este.
    Nijte muista Elemes aina nin Jesus sinun Armons laina.

    —————————————
    Opi nyt vanha ja nuori , joilla ompi sydän tuore
    Jumalan käskyt ja mielen , jotta taidat suomen kielen.
    Laki se sielun hirmuttaa , mut Kristus sen taas lohduttaa.
    Lue siis, hyvä lapsi, tästä ,alkuoppi ilman estettä.
    Niitä muista elämässä aina , niin Jeesus sinulle armonsa lainaa.»…

    HYVÄÄ AGRICOLAN PÄIVÄÄ !

    Agricola, ei ole henkilö joka perusti Agrimarketin tai keksi kolajuomat!

    Agricola on mies joka on suomalaisen kirjakielen isä.

    Tee testi kuinka hyvin osaat suomen kieltä.

    Oma tulokseni oli C- cumlaude aprobatur 8 /10 pistetellä. ei mikään huipputulos, mutta pärjäähän silläkin…

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428542858785.html

    Ajatelkaas jos suomen kieltä ei oltaisi keksitty kirjakielelle, me täällä runoilisimme tekstejämme LATINAKSI…..

    Että Sikäli………..

    ***************************************************************

    Disce nunc senem adulescentulum et tenuiores cum allocutus
    Praecepta Dei, et mentem, de te cogito lingua Francogallica.
    Lex anima, Christus est qui consoletur eam.
    Read igitur puer bonae indolis, hic prima lectio sine obstaculo.
    Semper meminisse vita, Jesu tibi gratiam accipit. »…

    FELICES MIKAEL AGRICOLA diebus!

    Agricola, non est homo, qui fundavit, inveniendae Agrimarket aut colas!

    Agricola scriptum est homini patri lingua Francogallica.

    Quam bene nosti lingua Francogallica experimentum.

    My results ad puncta C Cumlaude aprobatur 8/10.

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428542858785.html

    Si Fennica in lingua inventa est in libro verborum ab opere cessare potuisse, nos hic in nostris codicibus Latin … ..

    Quatenus ……… ..

  15. avatar riitta nyqvist sanoo:

    Terve kuningasjätkä!
    Kiitos mielenkiintoisesta testistä.
    Sain ekalla kerralla cum lauden.
    Huomasin että nopeus nostaa pisteitä, joten tein
    uuden testin.
    Magna tuli ja kuulemma mediaan sopisin.
    Sitäkin työtä oon tehnyt, samalla pitää alan
    ”taitajia” moittia, että pahaa tekee, kun lukee
    nykyisiä sepustuksia tai kuulee,
    miten kaunista kieltämme raiskataan surutta virallisissa
    ohjelmissa tai teksteissä.
    Hyvää Agricolan päivää toivotellen!
    Riitta

  16. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Terveiset Hartolan ”Äly-välkylle”!
    Sorruinhan minäkin kokeilemaan tuota mainostamaasi oikeinkirjoitus-testiäsi. En tiedä, vastasinko oikein. Vihreää siinä välähti joka vastauksen jälkeen, ja jonkin latinalaisen arvosanan sain.
    Siitä en kyllä ymmärtänyt mitään, mutta tekstin mukaan olen kirkkaasti loistava tähti… mahtoivat olla lohdutuksen sanoja!
    Tapani

  17. avatar Antti Sulonen sanoo:

    Humpuukia on tuo testi.

    Minullekin antoi arvosanaksi jotain cum laude.

    Ei ole mahdollista, jos sitä vertaa 1967 keskikoulun todistukseni äidinkielen arvosanoihin. Niillä ei cum laudeja kirjoitella.

  18. avatar riitta.nyqvist sanoo:

    Moro Antti!
    Mä myönnän sulle cum lauden,
    ihan HäSa blogi-kommenttiesi perusteella.
    Keskikoulutodistuksen äikän arvosanoja on turha vertailla,
    niihin vaikuttivat aikoinaan,
    usein open omat ennakkoluulot, antipatiat, tms.
    Meidän luokalla oli mm. matikan open mielestä yx täys luuseri.
    Hänestä tuli kuitenkin erittäin
    menestyneen, ison firman pyörittäjä laskutaitoineen.
    Riitta

  19. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Till kuningasjätkälle!
    Kielinerona voisit minuakin opastaa (varoitus, tiedän kyllä vastaukset etukäteen)?
    On kyse kahden sanan taivutuksista. Nimisana ”äiti” ja laatusana ”pitkä”.
    Miten olis, miten taipuu äiti, äitin vai äidin? Kuinka taas pitkä, pitempi va pidempi?
    Vastauksesta kiitollinen, Silvon-poika!

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kiitti vaan, mutta ei kiinnosta.. Katso tietosanakirjasta tai kysy Heikki N;ltä, se tietää, onhan se runoilijakin, monien muiden hienojen ominaisuuksiensa lisäksi

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kiitti vaan Tapsa! Mutta ei kiinnosta.. Katso tietosanakirjasta tai kysy Heikki N;ltä, se tietää, onhan se runoilijakin, monien muiden hienojen ominaisuuksiensa lisäksi

      Enkä mä mikään kielinero ole.Ruotsia en osaa laisinkaan enkä edes aio opetella, enkku sujuu jotenkin sillä pärjään omiksi tarpeiksi maailmalla, mutta muita en ala neuvomaan. Swahili, arabia ja kiinakin on tuttuja, kuuntelen niitä sujuvasti ja osaan muutaman sana sieltä täältä…

      Tuo Mikael Agricola-jutun Latinoversio oli käännetty Googlen paskakielikäännösohjelmalla ja taisi kaiken lisäksi olla, ei latinaa vaan pikemminkin Sian-Saksaa !

  20. avatar Heikki Koskela sanoo:

    Moro Tapsa!
    Tuolla ylempänä hieman provosoit käyttäytymistä erilaisten ihmisten kanssa saunassa.
    Minä en edes helposti tunnista homoa saunassa -tunnistatko sinä?
    Toisaalta -70 -luvulla nuorena opiskelijana yhteissaunat olivat muodissa, ja ihan jäykistymättä pesin nuorten naisten selkiä. Sauna kuuluu saunomiseen ja peseytymiseen -kotisauna on asia erikseen.
    Mitä pariskunnat tekevät lakanoiden välissä on heidän asiansa ihan riippumatta, millaisia pareja he ovat!
    Ei niitä kannata pohtia.
    Muuten tuletkos Kokkosille piakkoin, niin voimme ottaa huurteiset ja keskustella ihmiskunnan tilasta.
    Alan päätyä kiinalaiseen ajatustapaan, että vanhassa vara parempi. Niin käy meille kaikille.
    Sverige är bra landet, men Suomi on hyvä maa! Menikö kieliopi oikein? T. Hesu K.

  21. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Kiitos kommenteistanne!
    Ei hätiä mitiä! Eikä tässä yli-sivistynyttä Notkoakaan tarvitse vaivata. Eikä hän ottaisi kysymystä käsiteltäväkseen, koska en omista mitään hienoa titteliä, ja koulutuskaan ei ollut akadeemista tasoa.
    Välillä hieman vitsailen, jätkä, mutta se ei ole mitenkään ilkeällä mielellä tarkoitettu.
    Suomessa usein kuulee sanottavan ”äitille”, kun pitäisi sanoa ”äidille”. Kyllä Suomessa on vieläkin d-kirjain käytössä. Sitä ei kuitenkaan pitäisi tupata joka paikkaan, kuten esimerkiksi sanoihin ”pitempi”, ”pitempään”, ”pitemmälle” j.n.e.
    Että silleen…
    Ja, Heikki, ehdottomasti on meidän jatkettava tuota huurre-perinteen tutkimista.
    Muutamia vuosia sitten, ranttasin siellä Suomessa useammat kerrat joka vuosi. Majoitus kun oli silloin hieman ”hajoitettua”, ettei tarvinnut maata yhden ja saman riesana pitkiä aikoja. Onhan Timo kyllä sanonut, ettei aina tarvitse kysyä lupaa majoituksesta, sen kun vaan tulen.
    Mutta täytyyhän sitä jonkinlaista häpyä olla…
    Tulen Suomeen kesällä. Se on selvää…
    Olen muuten näiden blogi-kirjoituksien ansiosta saanut yhteyden muutamiin ”uusiinkin” vanhoihin tuttuihin. Suunnittelemme myös yhteistä tapaamista ”lomani” yhteydessä.
    Se oli nimittäin niin, että Mattilan Raine (entisen verhoilijan poika, sieltä entisen terveystalon viereltä) löysi blogi-sivuni. Hänen kauttaan sain myös yhteyden Fagerlundin poikiin. Raine on hämeenlinnalainen, ja Fagerlundin pojista yksi asuu Lahdessa, ja toinen Espoossa.
    Olemme suunnitelleet yhteisen nostalgia-kierroksen tekemistä Iittalassa.
    Näiden kavereiden kanssa lätkittiin lentopalloa, harva se ilta, silloin kun asuimme Vastamäessä. Ei tainnut miellyttää kaikkia lähinaapureita meidän melun-pitomme. Muistan ainakin, kuinka Luopa tuli valittamaan, kun pallo välillä sattui karkaamaan hänen tontilleen. Ei sitä silloin siinä iässä aina osannut olla niin huomaavainen…
    Jaha… kohta pääset pelloille! Onhan kevät 🙂

    Tapsa

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Sitähän minäkin.. että kunhan kurillas kokeilit. No joo. Kaikkihan me tehdään kirljoitusvirlheitä joskus, jopa Heikkikin kun nakit ei pysy näppäimillä, laukkaa menevän ajatuksen perässä. Mutta se siistä.

      Mullakaan ei ole mitään hienoa titteliä, ehkä tää kuningasjätkä ei sopinut siksi Heikin sivuille sellaisenaan .? Jotenkin tunsin että Heikki tunsi jonkinlaista alemmuuden tunnetta, esiintyihän nimimerkissäni sana kuningas, tosin pienellä kirjoitettuna, mutta heikon itsetunnon omaavilla saattaa usei jopa sellaisetkin asiat aiheuttaa reaktioita. Varmaksi en tiedä sitä sanoa, mutta mustatuntuu niin?

      Heikki jo ilmaantuessaan uudelleen palstoille uhosi etukäteen kaiken tiedon nimimerkki-junteista ja tolloista laittavansa julkiseksi ja sekös häntä sitten vituttamaan pisti, kun en ole omaa nimeäni edes kuuklen ym sähköposteihin laittanut, ihan juuri ja vain siitä syystä että ne joille tavanomaisesti lähettelen sähköposteja tuntevat kuka olen ja osaavat se pitää omana tietonaan.

      Tietoturva-asioistahan siinä lähinnä on kyse. Mulla ei ole mitään halua jakaa yksityisyyttäni maailmalle enemmän kuin katson itse tarpeelliseksi.
      Kyllä hakemalla (jos osaa kirjoittaa oikeat hakusanat) se nimeni jostain läytyy, kyllä tää tiedonkeräysyhtiö Google on siitä huolen pitänyt. Kirjoittelinhan minä alussa oman nimeni artikkelien loppuun, ikäänkuin allekirjoitukseksi, mutta poistin ne kun huomasin että niistä on vain haittaa..

      Identiteettivarkaita on liikkeellä, on ollut jo pitkään samoin kaikenlaista roska ja haittaohjelmaa lähetellään. Nää etunimi.sukunimi at jotain osoitteet ei vaan ole koskaan kiinnostaneet.
      Ei olis kovin vaikeaa päätellä mikä olisi esim heikki.notkon sähköpostipalvelimen loppuosa ja laittaa pikkuinen kyber-vappuyllätys hänelle, niin siinäpä olis tekemistä loppuvuodeksi kun konemestarin taidoilla korjailee tietohärveleitään.. Hieman kun käyttäisi aikaa ja salasanageneraattoria, niin sillä saisi loputkin pasmat sekaisin..

      Mutta se onkin rikollista se ja ei kai kukaan rikosiin halua ryhtyä tai niihin edes yllyttää?

      Mutta nyt lopetetaan Heikin moittiminen tähän tai ainakin minä lopetan. Olkoon hän onnellinen valitsemallaan tiellä ja tulkoon siunatuksi kaikin mahdollisin tavoin.

  22. avatar kuningasjätkä sanoo:

    No niin se laittoi tuo rauhaa, työtä ja tasa-arvoa mainostava Kimmo Kautiokin,(vas) nyt jätkän jutut arviointijonoon.
    Ei enää mene tekstit suoraan vaan odottaa arviointia, ties kuinka kauan?

    He he hee ei kestänyt kaverin kantti vastaanväittämistä?

    No minkäs sille mahtaa, onnea vaan valitulle tielle, ehkäpä niitä 30-40 ääntä jotka sukulaisilta tulee on kiva laskeskella vaalivalvojaisissa?

    http://kimmokautio.blogit.hameensanomat.fi/2015/04/06/talousoligarkiasta-talousdemokratiaan/#comment-766
    sivuilla olisin hieman selventänyt tankeroenglanniksi kirjoittamaani:
    Nou vork, nou mani. Nou mani, nou hani. Nou hani, nou faki. juttua..

    Mutta kun ei niin ei sitten…

    • avatar Kimmo Kautio sanoo:

      Hyväksyn kommentit kunhan kerkiän. En usko, että kukaan jaksaa kuitenkaan lukea sellaista nälvimistä, mitä osa kommenteista blogeissani on viime aikoina ollut.

      • avatar kuningasjätkä sanoo:

        Kimmo!
        Parasta opetella vaan hyväksymään nälvimiset, olet astunut sen kynnyksen yli jonka takana olet poliittinen julkisuuden henkilö ja joka tekojensa perusteella voi saada paljonkin lokaa niskaansa, joten jos se pelottaa, niin heitä pyyhe kehään jo nyt!

        Muille kirjoittajille tiedoksi täällä on sana vapaa ja kun nyt Kimmo joukkoon ilmoittautui, kenenkään pakottamatta, niin hän hyväksyi samalla tämän blogin ehdot…

        • avatar Kimmo Kautio sanoo:

          Ei mua pelota loka tekojen perusteella, mutta on kyllä perin kummallista tuomita etukäteen…tyyliin ”että kun nyt kuitenkin olet samanlainen tunari kuin muutkin”…mitä sellainen kommentointi rakentaa?

          • avatar saara finni sanoo:

            Ehkä itsetuntemusta.

          • avatar kuningasjätkä sanoo:

            Puoluetoimiston antamat kirjoitusaiheet ei kamalsti poista sitä ajatusta, sillä joku muukin vasemmistoehdokas muualla suomessa keksi kirjoittaa ihan samat jutut ominaan.

            Kannattaiskohan lukea muitakin blogeja, niin huomais asioita?

            Kun ei sulla ole sitä historiaa tekemisistäs edelleenkään kertoa, että mitäs olet viimeaikoina oikeita töitä esim tehnyt, niin kuinka sä voisit olla kelvollinen tähän kansanedustajan työpaikkaankaan?

            Hyvänen aika sentään, ekkö sää Kimmo tiedä että jokaikisessa työhaastattelussa kysellään mitä olet viimeaikoina tehnyt ja mitä erityistä olet saanut aikaan.

            Nyt tässä työhaastattelussa sinulla olisi tilaisuus kertoa se, mikset käyttäisi sitä tilaisuuttasi?

            Vai oletko tuon pilapiirroksen http://kuningasjtk.blogit.hameensanomat.fi/files/2015/04/POLIITTINEN-PILAPIIRROS.jpg , Aku Ankka numero313 joka on ollut toissä vain harjoittelijana margariinitehtaassa kolme päivää..

            Unohda nyt joutava lepertely aiheista joista et välttämättä edes kaikista ole perilläkään ja kerro jotain mitä olet itse saanut aikaan! OIKEASTI, siis muutakin kuin puhetta

            Että Sikäli….

  23. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Asiasta toiseen! Nyt ilmoitan olevani immuuni kaikenlaista vaali-propagandaa vastaan. Kävin nimittäin tänään (10.4.) täyttämässä kansalais-velvollisuuteni.
    Norköping´issä toimivan Suomi-seuran jäsenistö hoiti vaali-virkailijoiden tehtävät. Äänestyslippu leimattiin, ja lähtee varmaan, toisen, huomisen vaalipäivän jälkeen sinne Suomeen, Hämeen vaalipiiriin.
    Hämmästyttävän paljon oli ensimmäisen vaali-tunnin aikana suomalaisia koolla. Melkein ”tungokseen” asti. Mutta niinhän se tavallisesti menee, että ne kaikkein innostuneimmat haluavat antaa äänensä niin pian kuin mahdollista.
    Suomi-seurojen avustamista vaalitoiminnassa valoitetaan myös illan suomen-kielisissä uutisissa, alkaen minuutti-lukemalta 03:00 :
    http://www.svtplay.se/video/2816671/uutiset/uutiset-uutiset-81
    Uutisten alussa myös ”purtavaa” niille, jotka ovat ymmärtävinään ryssien provokaatioita, ja nöyristellen yrittävät selitellä Putinin touhuja jollain järkiperäisellä analyysillä!
    Heti uutisten alussa haastatellaan suomalais-peräistä Tomas Ries´iä. Suora-sanaisuudestakin voi jo päätellä, ettei kyseessä ole täkäläinen asian-tuntija.
    Vaikka kyllä ruotsalaisetkin jo vähitellen uskaltavat kutsua asioita niiden oikeilla nimillä.
    Terv! Tapsa

    P.S. Kokeilempa tässä vielä, josko kuningasjätkän kirjoitus nielaisee kaksikin linkkiä, yhdessä ja samassa kommentissa? Ehkä toimii…?
    https://www.youtube.com/watch?v=ab5g-FRxdfY D.S.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Sori Tapsa, että jouduit tovin odottelemaan, kun en vielä kerennyt linkitys-sääntöä muokkaamaan… Asia korjaantuu tuotapikaa.

      Nyt tästä eteenpäin max. 3 linkkiä / kommentti!

      Mikä tuo oopperaesityksen pointti oli?

  24. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Enpä olis uskonut kun tuon aloituksen skrivasin, että näin paljon kommentteja tulee (54) voi helevata sentään!

    Mutta mistä se kertoo?

    Siitä että ihmisillä on asiaa, ja he haluavat tulla kuulluksi! Joillakin ei ole rohkeutta tai halua esiintyä omalla nimellään, joko leimaantumisen pelosta tai jostain muista syistä. Kun alustan luoja on antanut mahdollisuuden kirjoittaa nimimerkillä, niin sitä mahdollisuutta on toteutettava ja kunnioitettava myös muiden anonyymiyyttä!

    Joten jatkakaa vaan rohkeasti edelleen kirjoittamista, lupaan että jokainen saa äänensä ja asiansa kuuluville tällä palstalla!

    Että Sikäli….

  25. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Jorma Talikka, sivuillaan: http://jormatalikka.blogit.hameensanomat.fi/2015/04/10/petos/
    Kirjoittaa vanhuspalvelulain epäkohdista ja siitä kuinka vasemmistopuolueet ”muka”ovat olleet ajamassa vanhuslakeja paremmiksi vanhuksille.

    Kommentoin asiaa , mutta jostain syystä Talikka haluaa moderoida joka-ikisen kirjoituksen tapauskohtaisesti, joten laitanpa kommenttini nyt tännekin, siltä varalta ettei se mene ajallaan läpi:

    _____________________________________________________________________
    Ja näin ”vanhuspalvelulaki” käytännössä toimii.

    Voisikohan joku sosiaaliraatti tai ihan kuka vaan puoluerajoista riippumatta, kommentoida miksi
    pääsi tapahtumaan tämä mitä iltasanomista saamme lukea:
    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428635977564.html

    Onko tämä sitä priorisointia, kansantahtoa vaiko yhteistähyvää?

    Harmillista että politikoilla on nyt niin paljon viimehetken vaalivalehtelukiireitä, etteivät paljon kerinne omilta vaaliteemoiltaan kansalaisille tärkeitä asioita kommentoimaan, mutta toivoisinpa että jollain olisi ihan vain vaikka pieni hetki aikaa, oikeasti, sille pienelle ihmiselle joka nyt taas on niin tärkeä politikoille, ainakin 19.4.2015 asti!

    Miten esimerkiksi vastaisi Kimmo Kautio tai Iisakki Kiemunki tähän esittämääni kysymykseen? Sinähän Kimmo, olet Rauhaa, Työtä ja Tasa-arvoa toitottanut pitkin kevättä. Kaipa sinulla olisi tähän jotain kerrottavaa? Ja Iisakki on ollut kehittelemässä jos vaikka mitä hienoa valtuustoissa…

    • avatar saara finni sanoo:

      Tässäpä vasta tositarina, jonka rinnalla Janakkalan hoitokin kalpenee:

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1428635977564.html

      • avatar kuningasjätkä sanoo:

        No niin !
        Hyvä Saara !!

        Sinäkin bongasit ihan saman jutun josta juuri tuossa hetki sitten kirjoittelin! (yksi pykälä ylöspäin) mä jo aattelin että lukeekohan kukaan muu lainkaan iltapäivälehtien lööppejä..

        Hienoa että edes sinä olit aktiivinen!
        Jatketaan samalla linjalla…

        Että Sikäli…

        • avatar saara finni sanoo:

          Jep, mulle kun ei tule mitään muuta aviisia kuin Tähden ja avaruus, niin luen joka päivä lehdet netistä. Olisin laittanut ton ilmotuksen Talikan blogiin, vaan kun sinne täytyy kirjautua ja minähän en tässä erlämässä kirjaudy yhtään mihinkään, varsinkaan Hämeen Sanomiin. En siis edes vilkassut sinne, jotta olisin nähnyt, että olet jo ehtinyt. No, parempi kahdessa paikkaa kuin ei yhdessäkään.

          Mutta tää on kyllä yhtä paskaa tää vanhusten”hoito”!

  26. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Vielä lisää ryssien provokaatioita:
    http://yle.fi/uutiset/putinin_lahipiirilainen_tylyttaa_suomea_reunavaltio_jota_odottaa_kansallinen_katastrofi/7922234

    Ryssä on aina ryssä. Epäluotettava naapuri, jolla valeita piisaa.
    Mitä suomalaiset tekevät Suomessa, ja ketkä yhteistyö-kumppanit suomalaiset valitsevat, se on Suomen itsenäinen asia.
    Huonot ja röyhkeät tavat, ja kunnioituksen puute muiden maiden suvereenisuudelle, ovat tyypillisiä ryssien nykyiselle johdolle. Ihan inhottaa…

    Tapsa

    • avatar Antti Sulonen sanoo:

      Tuossa linkissä puhuu Pietarin ammattiliittojen humanistisen yliopiston rehtori.

      Hänellä on varmaan tietoa millaista on asua maassa, jossa on kansallinen katastrofi. Joten voidaan sanoa, että puhujalla on omakohtaista kokemusta. Sanoisin myös, että reunavaltiosta on kysymys.

      Ei pidä hätkähtää, annetaan ryssän omiaan jauhaa.

      • avatar saara finni sanoo:

        Ryssä on jo kaksi kertaa ajanut minut kodistani evakkoon. Kolmatta evakkomatkaa en enää tässä elämässä viitsisi tehdä (siis ennen sitä multiinpanokeikkaa). Siksi toivon, että nuo saakelin kokoomus- ja ruotsalaishössöt panisivat lopultakin turpansa tukkoon.

        • avatar Antti Sulonen sanoo:

          Nuo kokoomus- ja ruotsalaishössötkö ovat sinut aiemmin evakkoon ajaneet. Miksi lähdit isä aurinkoisen sylistä?

          • avatar riitta nyqvist sanoo:

            Antti, pientä rajaa!
            Saaran perhe, niinkuin muutkin karjalaiset,
            jotka Suomen valtion käskystä evakuoitiin Karjalasta,
            sotatoimien vuoksi, olivat/ovat suomalaisia.
            Riitta

            • avatar Antti Sulonen sanoo:

              Kyllä minä sen tiedän , että he ovat suomalaisia. Tokikaan heistä ei kaikki allekirjoita Saaran mielipidettä asiasta.

              Todellisuudessa joku muu taisi antaa ymmärtää kuin Suomen valtio, että nyt on lähdettävä.

              Väittäisin, että oli karjalaisten onni saada Suomen valtiolta ohjeet lähteä Karjalasta. Minä olen tavannut sellaisiakin karjalaisia, jotka ovat olleet siitä onnellisia, että pääsivät evakkoon.

            • avatar saara finni sanoo:

              Vääristele sinä Antti, mitä vääristelet, sehän tuntuu olevan sinun elämänsisältösi, mutta minä olen 1001-prosenttisen varma siitä, että joka ikinen Karjalan avakko jakaa tuon mielipiteeni, eli ei haluaisi enää kolmannelle evakkomatkalle.

            • avatar valitan sanoo:

              Eikös Suomi tehnyt sopimuksen Karjalan luovuttamisesta Neuvostoliitolle. Sopimuksen tekemiseen tarvitaan vähintään kaksi osapuolta.

              Oliko Suomen tavoitteet itsenäisyyden alun aikaan sitten oikein liittää Itä-Karjalan Neuvostoliitolle kuuluvia alueita Suomeen, Mannerheimin märkä uni ei vaan toteutunut silloin mutta sai uutta eloa viime sotien aikana.

              Mielestäni on turha vinkua menneitä jos jäikin musta-pekka käteen.

            • avatar Antti Sulonen sanoo:

              Itse sinä Saara vääristelet. En puhunut kuinka monennelle evakkomatkalle karjalaiset joutuisivat lähtemään. Puutuin johonkin muuhun osaan kirjoitustasi.
              Vääristelyä on myös puhua 1001- prosenttisesta varmuudesta. Prosentti on yksi sadasosa, eli varmuudella ei voi olla kuin sata osaa.

  27. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Väänsin tuossa huvikseni pienen poliittisen pilakuvan .

    Selkeämpi näkymä löytyy osoitteesta :
    http://kuningasjtk.blogit.hameensanomat.fi/files/2015/04/POLIITTINEN-PILAPIIRROS.jpg

    Tekstitkin näkyvät mikäli laittaa selaimen näytön suurennokseksi 300%

    Että Sikäli….

    alkuperäinen lainattu kuvapohja löytyy osoitteesta: http://www.iltasanomat.fi/nemi/car-1288919471803.html ja vaalimainokset : https://www.google.fi/search?q=vaalimainos&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=c0AqVYfNEqjXywOvuYCIDw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=797&bih=370&dpr=1.71#imgrc=b_iHPL-a_meoOM%253A%3BdOPZFyrU-7F9kM%3Bhttp%253A%252F%252Fgooby.naurunappula.com%252Forg%252Ffe%252Fe6%252Ffee69e1704fc4c87%252F0%252F716077.png%3Bhttp%253A%252F%252Fnaurunappula.com%252Fz%252F716077%252F%3B724%3B1024

    Sattuivat vaan niin sopivasti käymään yksiin, monilta osiltaan. Pyydän anteeksi jos jonkun tekijänoikeus hieman rikkoontui…

  28. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Toivon mitä hartaammin, että ne ajat, jolloin oli aina kysyttävä kaikesta ryssien mielipidettä, ennenkuin Suomessa uskallettiin päättää maan sisäisistä asioista, olisivat ohi! Maailmalla kutsuttiin ilmiötä finlandisoitumiseksi.
    Pohjoismaisesta puolustus-yhteistyöstä on puhuttu vuosikymmeniä. Nyt vaikuttaa siltä, kuin venäläiset yrittäisivät kaikin tavoin saada aikaan ”Mainilan laukausten”-tyyppistä tilannetta, ärsyttäen ja uhkaillen pohjoismaita, tunkeutumalla lähelle maiden ilmatilojen rajoja.
    Löytyykö ymmärrystä ajatukselle, miksi ryssien sotilaskoneet harjoittelevat valehyökkäyksiä, maalinaan Gotlanti?
    Vastuun-tuntematonta käyttäytymistä iivanoiden taholta. Ja sitten tekohurskaasti valitellaan Suomen ja Ruotsin lähenemistä Natoon. Olisiko se ihme…?
    Tapani

    • avatar Heikki Koskela sanoo:

      Moro Tapsa!
      Ruotsin ja Suomen sotilasliitto alkaa olla ajankohtainen. Ruotsilla ei ole armeijaa eikä Suomella oikein varoja ylläpitää omaansa. Jas Gripen-hävittäjät apporttina Suomelle niin siitä se yhteistyö lähtee. Ruotsin pitää ulkoistaa ilmavoimansa Suomelle. Samalla heidän lentokoneteollisuutensa elpyisi.
      Pääministeri Löfven on jotenkin vasta karvaan. Hänelle pitäisi ilmoittaa, että Ahvenanmaa on jo Kansainliiton ajoista ollut demilitarisoitu alue. Suurvallalle, joka ei kansainvälisistä sopimuksista piittaa, se on kuin maihinnousukutsu.
      Toukokuussa posti tuo reserviläisille ilmoituksen, missä joukko-osastoissa taistelee ja missä pitää ilmoittautua. Jotenkin tuntuu, että tämä on liikekannallepanon esiaste.
      Onneksi itse kuulun kotijoukkoihin elintarvikejakeluun. Luultavasti jalostus, jakelu ja kauppa jää logistiikasta välistä pois.
      Juhannuksen jälkeen käyn ensimmäistä kertaa elämässä vanhoja taistelupaikkoja katsomassa naapurissa. T. Hessu K.

  29. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Morjensta, Heikki!
    Toivottavasti tämä puolustus-yhteistyöpäätöksen hännillä syntynyt sanasota hiljakseen laimenee! Suomella ei ole mitään aihetta yrittää kääntää sitä muuksi, kuin olosuhteiden pakosta tehdyksi päätökseksi.
    Ei ehkä olisi ollut tarpeellista painottaa juuri Venäjän vastuuta syntyneestä tilanteesta. Toisaalta olihan sitä vaikea välttää, kaiken sen jälkeen mitä politiikkaa Venäjä on harjoittanut, aina Krimin miehittämisen jälkeen.
    Ovatko muuten kaikki diplomaattiset kanavat Suomen ja Venäjän välillä nyt tukossa? Eikös sitä puhuttu aikoinaan, että nyt olisi Suomella, hyvin Venäjän tuntevana, hyvät edellytykset toimia jonkinlaisessa välittäjän roolissa. Vai onko Putin nyt niin omiin mahtipontisiin ajatuksiinsa sulkeutunut, ettei hän kuuntele ketään?
    Aivan yhtenä miehenä, eivät Ruotsin puolueet ole korottamassa puolustus-määrärahoja. Muut vielä jatkavat neuvotteluja, mutta Folkpartiet (Kansan-puolue) hyppäsi neuvotteluista tänään (13.4.). Puolue oli pettynyt neuvotteluissa mainittujen määräraha-summien nihkeyteen, ja katsoi mahdottomaksi hyväksyä neuvottelujen toden-näköistä tulosta.

    Toinen asia vielä, Hessu: Kuulin jostakin, että Keskustalla on uusia ajatuksia Suomen SOTE-uudistukselle. Mallia ehkä otettaisiin Ruotsin vastaavasta järjestelmästä:
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Maak%C3%A4r%C3%A4j%C3%A4kunta
    Jossain mielessä tämä systeemi saattaisi osittain kaventaa kuntien itsemääräämis-oikeutta, ja kukaties lisätä verorasitustakin, koska ainakin täällä, ilmaistaan kunnallisvero ja maakäräjä-vero erillisinä.
    Tuntuu kuitenkin siltä, että sitä pohditaan siellä Suomessa:
    http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/477804/Soteuudistuksen+askelmerkit+Ruotsista
    Omasta puolestani, ei minulla ole mitään negatiivista arviota kyseisetä asiasta. Muun muassa joukko-liikenteen järjestelyt on Landstinget hoitanut erinomaisen hyvin.
    Monia vuosia sitten esitettiin kylläkin vaatimuksia kyseisen organisaation lakkauttamisesta. Motiivina mainittiin byrograattiset kustannukset. Pitää varmaan osittain paikkansa, sillä tietysti tätäkin järjestelmää varten on oma ”päämaja”, siihen kuuluvine johtajineen ja virkailijoineen.
    Ehkä tässä systeemissä on jotakin varteen-otettavaa Suomen olosuhteisiin.
    Tässä kommentissa lähettämäni linkit ehkä hieman valaisevat?
    Terv! Tapani

    • avatar Heikki Koskela sanoo:

      Moro Tapsa!
      Huomasit asian ytimen. Diplomatia on aina ensisijainen vaihtoehto maiden välisissä suhteissa. Presidentti Niinistö on tässä hyvä, mutta pää- ja puolustusministeri ovat jo henkisesti lyöneet suksensa ristiin Venäjän kanssa. Ulkoministeri Tuomioja ei taida tietää itsekään omaa kantaansa.
      Onneksi saadaan uusi hallitus.
      Sotesta olen puolueeni kanssa eri linjoilla. Meillä valtio verottaa, ja kunnat ja seurakunnat verottavat. Pitäisikö vielä maakuntien tai läänien verottaa? Mielestäni ei. Systeemi menee liian moniportaiseksi näin pienelle porukalle. Minusta terveyden ja sairaanhoito pitäisi siirtää valtiolle ja luopua valtion maksamista osuuksista kunnille. Valtiolla ja kunnilla on molemmilla verotusoikeus, joten pidetään valtion ja kuntien rahat erillään. Nähdään paremmin taloudellinen tila, ja kuntien kerskainvestoiminen loppuu.
      Ai niin. Vielä maanpuolustukseen. EU:n Juncker ehdotti yhteistä armeijaa. Ajatus on kuolleena syntynyt, mutta itärajaa EU voisi vahvistaa. Venäjän rajavaltioiden pitäisi hakea puolustusrahaa EU:lta miljardi euroa jokaista tuhatta rajakilometriä kohti. Puolakin sai joihinkin vartiotornien rakentamiseen 36 milliä.
      Pitää olla aktiivinen EU:n suuntaan.
      Täällä on hieman lunta ilmassa, mutta ei sentään tuvassa! T. Hessu K.

  30. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Illan ratoksi hieman sanomaa täältä ”rapakon” takaa!
    Ruotsin television suomenkielisissä uutisissa (14.4.) hieman analysointia Suomen vaaliasetelmista. Tämä, heti uutisten alussa tuleva raportti, on varmaan Suomessakin jo nähty. Politiikan tutkija Mari K. Niemi siinä kertoo omat havaintonsa Suomen vaalikamppailun kulusta. Hänen mukaansa Sipilä on päässyt helpolla, ja säästynyt pahimmilta ”hyökkäyksiltä”, muiden puolueiden keskittyessä tavoittelemaan toiseksi suurimman puolueen asemaa.
    Olen Niemen kanssa samaa mieltä teoriasta, että perus-suomalaisten kannattajat eivät ehkä mielellään ole etukäteen kertoneet mielipidettään. Mahdollisesti kuitenkin vasta vaalikopissa kirjoittavat valintansa.

    http://www.svtplay.se/video/2816815/uutiset/uutiset-uutiset-83

    Uutisten minuuttilukemalta 03:55 vielä Norrbottenin lennosto-henkilökunnan ajatuksia Suomen ja Ruotsin välisestä syventyneestä sotilas-yhteistoiminnasta.

    Tapani

  31. avatar Marras sanoo:

    Laitanpa omakohtaisesta elämänkokemuksestani virinneen ”muutosehdotuksen” Kuningasjätkän blogin keskusteluketjun otsikkoon (viitaten ”Kielletyt leikit.. Et saa leikkiä mun leluillani, jollet ole samaa mieltä kanssani!”) että ”Kielletyt leikit. Et saa leikkiä myöskään OMILLA leluillasi, jollet ole samaa mieltä kanssani!” Tämä vaan tällaisena heittona, joka ei suinkaan ole kohdistettu Kuningasjätkään eikä kehenkään muuhunkaan, joka tänne on kirjoitellut. Tuli vaan muuten mieleen kun olen kaikenlaisten toisarvoisten juttujen kanssa pyörinyt viime aikoina… mutta hieno homma! Täällä keskustellaan! Saattaa olla, että palailen asiaan. Juuri nyt en jaksa,.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Kiitos kommentistasi nimimerkki, ”Marras” !
      Tervetuloa joukkoomme!
      No siinäpä tosiaankin hieno aihe, ei kun jatkat vaan siitä mitä ehdotit, täällä on sana vapaa!

      Siis tuo jutun otsikko tuolla alussa EI tarkoita sitä ettei minun leluillani ja hiekkalootalla saisi leikkiä, muutoin kuin olemalla minun kanssani samaa mieltä.

      Minun hiekkalaatikollani jokainen leikkijä saa tehdä juuri sellaisia kakkuja tai linnoja kuin taitaa ja haluaa!

      Se aloitusotsikko on tarkoitettu niille toisille piikiksi (joiden nimiä me emme nyt mainitse enää…)
      Jos jaksaa lukea aloitustekstin kokonaan niin se asia selviää kyllä!

      Mielenkiinnolla odotan jatkokommenttejasi, kunhan saat kerätyksi voimia !

      Että Sikäli……

  32. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Kukahan näitä testejä oikein keksii?

    Taas oli Iltasanomissa uusi testi jolla jokainen pystyisi tarkistamaan olisiko ainesta kansanedustajaksi…
    http://www.iltasanomat.fi/vaalit2015/art-1428978439549.html

    Mulle antoi tuloksen; ”Sinussa on ainesta valtiomieheksi,” mutta uusinta vain yhtä vastausta(kahvin juonti ja pullan syönti) muutaen alensi minut ”rivikansanedustajaksi”..

    No aiiiivan sama!

    Että Sikäli……

    • avatar Antti Sulonen sanoo:

      Aivan mahtava testi.

      Ensin valehtelin vähän ja testi osoitti minun olevan yhden kauden rivikansanedustaja ja sitten valehtelin lisää, niin minusta löytyi valtiomiesainesta.

      Eikös näissäkin vaaleissa liene joku ehdolla, joka on kertonut joskus valehdelleensa jossain testeissä?

  33. avatar kuningasjätkä sanoo:

    No ei kelpaa Ilkka Uusitalolle taaskaan kommentit jo toista päivää on hommat jumissa sivuillaan;
    http://ilkka1949.blogit.hameensanomat.fi/2015/04/13/nato-haglundin-viimeinen-veto/

    No laitetaanpa tänne niin pääsevät muutkin kommentoimaan ilman että täytyy moderointia odotella!
    **************************************************************************************
    Lainaus alkaa:
    ——————————————————————————————————–
    NATO-Haglundin viimeinen veto

    Kirjoittanut Ilkka Uusitalo · 13.4.2015 23:36 · Jätä kommentti

    Puolustusministeri Haglund ehti vielä ennen vaaleja vahvistamaan kuvaansa keinoja kaihtamattomana NATO intoilijasta allekirjoittamalla pohjoismaiden puolustusministereiden yhteisen kirjoituksen ilman että sen sisällöstä olisi asianmukaisesti keskusteltu maan ulkopoliittisen johdon kanssa.

    Kirjoitus on muka vain osoitus halusta tavanomaisen pohjoismaisen puolustusyhteistyön vahvistamisesta. Kuitenkin kun tarkemmin lukee kirjoituksen (josta suomenkielinen versio tuli vasta Helsingin Sanomien toimesta) se on selvästi kirjoitettu provosoivaan tyyliin, jossa selkeästi pääasiallinen tavoite on Venäjän kritisointi, ja vasta toissijaisesti puhutaan pohjoismaisen yhteistyön syventämisestä.

    Kuten jotkut asiantuntijat ovat jo todenneet, ongelma ei ole se, että Venäjä reagoi. Enemmänkin kysymys on siitä, miksi pohjoismaiden puolustusministerit näkivät tarpeelliseksi nykyisessä tilanteessa provosoida Venäjää reagoimaan. Ja Haglundin osalta kysymys on, miksi juuri ennen vaaleja ja hänen ministerikautensa loppumetreillä piti vielä lähteä omavaltaisesti mukaan tähän mielenilmaukseen.

    Vaikka vaalien lopullista tulosta ei vielä tiedetä, on ennakoitu että seuraava hallitus rakentuisi vain kolmen suuren puolueen varaan. Jos näin käy, ei todellakaan tule ikävä Haglundia hallituksessa.
    —————————————————————

    kuningasjätkä kirjoitti:
    Kommenttisi odottaa hyväksyntää.
    14.4.2015 18:51

    Mä en tiedä, enkä kehtaa edes arvata, millä silmällä sä Ilkka katselet tätä poliittista maailmanmenoa, mutta aika suppea on näkökenttäsi kun et osaa asioita ajatella kokonaisvaltaisesti? Kannattaisiko edes hieman suurentaa reikää jonka lävitse asioita tiirailet?
    ———————————————————————
    kuningasjätkä kirjoitti:
    Kommenttisi odottaa hyväksyntää.
    14.4.2015 18:45

    Kuka tekee poliittisen itsemurhan milläkin tavalla, yksi haukkuu venäjän ja mainostaa Natoa tai muuta liittoutumaa. Toinen könyää keskenkaiken komerosta ulos ja tunnustaa olevansa omantunnon pakottamana valmis hyväksymään homoavioliitot.
    Kaikkein huvittavinta on minun mielestäni KooKoomuksen politiikka, kun nyt taas ollaan niin työläisten asialla, että. Mutta samalla kun puhutaan suuvaahdossa kuinka aiotaan järjestää työpaikkoja, niin unohtuu kokonaan se että maksetaanko niistä toistä palkkaa. ” höh mitäs nyt duunari palkallaan tekis, tuhlaisi sen vain turhuuksiin, ei kuitenkaan osaisi edes sijoittaa sitä tuottavasti” Mitäs palkasta pääasia että on kiva duuni ja saa tehdä työtä yhteiseksi hyväksi joka jaetaan sitten kookoomuksen hyväveljien kesken . Muuten siitä venäjän haukkumisesta vielä kukas..eikös se ollut kokoomuksen Jyri Häkämies kun aikoinaan sanoi nuo maagiset kolme sanaa Russia, Russia, Russia? Eipäs silloin kukaan moittinut häntä siitä niinkuin Haglundia nyt, onko politiikka muuttunut, nytkö pitäisi olla ksi sukassa hiljaa?
    Demarit sen sijaan ovat viimeaikoina kalastelleet pienyrittäjien ääniä, esittelemällä kolme kovaa ehdotusta kuinka pienyrittäjien sosiaaliturvaa pitäisi parantaa.. no hyvä, sieltähän niitä ääniä tullee yrittäjiltä.. Mitäpä siitä vaikka alunalkaen Sosiallidemokraattinen liike perustettiinkin köyhän kurjalliston ja työläisten tueksi, ne on jo historiaa, nyt puhaltaa uudet tuulet, vaikka iskulauseet ja internationaali onkin entiset..

    Muutos 11, lupaa kannabiksen vapaaksi,
    Kristilliset sen sijaan aikovat kieltää viinan ja tupakankin? Ehkäpä myös rakastelemisenkin ainakin heteropareilta, muutoin kuin vakaassa lapsenhankinta aikeessa.

    No rkp, hän tässä jo alustavasti haukuttiinklin, joten siirrytäänpä seuraavaan.
    Vasemmistoliitolla on myöskin ikivanhat kliseet, rauhaa ja työtä.. Vasemmistoliitossa on aina ollut pyrkyereinä sellaisia ehdokkaita jotka kummastakaan kliseestään eivät tajua yhtään mitään

    Kommarit ym pilvilinnojen rakentelijat sivuutan heillä on painimista ihan keskenään joten olkoon plääh, ei jaksa edes miettiä heitä.!

    Keskustapuolue, siinä se hauska poppoo on kans. Ollaan niin oikeistolaisia, mutta samalla oltaisiin mielellään sosialisoimassa kansalaisten veroeuroja, sikäli kun niistä jollekin itselle hyötyä olisi. Leikkaamaan ollaan kyllä valmiita jos vaikka mistä, mutta ei maataloustuista ja pinta-alalisistä. Edes puolueen puheenjohtaja ei muka tiedä kuinka paljon on maataloustukien määrä, eikä sitä mitkä ovat niiden niiden maksamisperusteet.
    Kepulaiset huuteleevat puskista ja haukkuvat nyk.hallitusta holtittomasta rahojen jakelusta maailmalle, muistamatta että sehän oli Matti Vanhasen(kesk) pääministeriysaikaa kun rahanjako aloitettiin, Jyrki(kok) oli valtiovarainministerinä silloin.. Kovasti ovat huonomuistista sakkia.. ei kannattais juoda maitoa liikaa, menee muisti kovista eläinrasvoista..
    No entäs Persus-suomalaiset. Neljä vuotta on huudeltu puskasta kuinka pitäisi tehdä, mutta mitään konkreettista esitystä ei vieläkään ole antaa. Lupaillaan autoveron poistolla ja jos vaikka millä, mutta milläs ne annot rahoitetaan jos ei ole ottojakaan. Tuskin mulla esim. olisi varaa ostaa uutta autoa, vaikka autovero poistuisikin, siitä pitää kyllä huolen köyhällistämispolitiikka. 10tonnin vuosituloilla just ja just elää ja maksaa vuokransa, mutta ei sillä autoja ostella, ei ainakaan uusia autoja. Ja jos olisikin niin paljon että voisin ostaa jotain, niin kyllä mä ennemmin ostaisin halvan pienen asunnon, kuin autoa!

    No saapa nähdä jos tai kun persuksille tulee jytky, niin onko niillä munaa mennä hallitukseen totetuuamaan jotain, vai jäävätkö taaskin ulos huutelemaan?

    Niin että sitä mä vaan , jotta on niissä muissakin puolueissa usein jonkin verrankin huomauttamista !

    Että Sikäli..

    ————————————————————————————————-
    Lainaus päättyy.
    **************************************************************************************************************

    Ilkka se haluu pitää ohjakset käsissään viimeiseen asti, jos tekstit ei miellytä niin niitä ei julkaista. Mutta nyt ne on julkaistu! valitettavasti!

    Että Sikäli..

  34. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Moro, jätkä! Ilkka Uusitalon kirjoituksiin en koskisi pihdeilläkään. Sen verran korkattuja ajatuksia, ettei kannata vaivautua. Parempi antaa niiden vaipua hiljaisuudella unohduksiin…
    Jätkä, ei alenneta itseämme noin alas 🙂
    Tapsa

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      No perhana, sitävartenhan mielipiteitä julkaistaan, että niille saadaan kommentteja.

      Muutenhan se menee ihan yksinpuheluksi, yksinpuhelu ei oo kivaa.

      Vai onko Ilkan sivut samaa sarjaa Heikki”minä ite”Notkon kanssa?

      Vaan enpä olis uskonut että tämä blogikirjoitus poikii näin paljon kommentteja.

      Meneeköhän satanen rikki sunnuntaihin mennessä?

      Että Sikäli…

      Jälkikirjoitus:…

      Huomasitteko muuten, kuinka vihdoin ja viimein Kimmo Kautio sai kirjoitettua historiikin aiemmista tekosistaan.

      Saakeli kun että piti kauan sitä puskista huutaa ja vaatia.

      Ei meinannut pojalle mennä jakeluun lainkaan miten tärkeästä asiasta on kysymys.
      No lopulta hän sen hiffas kuitenkin ja ihka hienon jutun väänti ja muutaman runonpätkänkin laittoi.

      Jos vaan olis tuon osannut heti kirjottaa kun pyydeltiin, niia aikamonta ennekkoääntäkin olis jo lakkarissa.

      Saas nähdä kuinka ääniä kertyy sunnuntaina

      Sama kuin Edellä…

      • avatar Antti Sulonen sanoo:

        Säälistä en äänestä ketään.

        • avatar kuningasjätkä sanoo:

          En minäkään!

          Sääliäänien keräilijöitähän on nyt ollut liikkeellä useampia.

          Katso tuota aiempaa blokitekstiäni ketkä kaikki ovat osallistuneet sääliäänitalkoisiin, kun ovat yrittäneet uskotella äänestäjille että heillä menee yhtä huonosti kuin äänestäjilläkin, ellei asiat ole peräti huonomminkin..

          http://kuningasjtk.blogit.hameensanomat.fi/2015/03/03/pertti-kurikan-nimipaivat-ynna-muuta-kivaa/

          siellä kirjoitin sääliäänten kalastelusta seuraavaa:
          —————————————————————–
          ””Olen tuossa lueskelleut viimeaikoina ahkerasti lehtiä ja yrittänyt etsiskellä vaaliteemoja, vaan ei niitä näytä olevan..

          Nyt näyttäisi pikemminkin siltä että kansanedustajaehdokkaat pyrkivät vaikuttamaan kansalaisiin kertoilemalla lööpeissä asioitaan että kansalaiset ja äänestäjät ymmärtäisivät heidänkin olevan ihan melkein samanlaisia kuin tavallisetkin kuolevaiset..

          Säälillä ja sympatioilla ratsastetaan, jotkut kaivannevat kehuja, isien menneistä teoista, hyvin harvat omistaan..

          Kolmelta tai neljältä kansanedustajaksi aikovalta on kuollut joku lähiomainen, vaimo, veli, isä, poika jne.. Suurin lööpein asiaa kuulutetaan mediassa tyyliin , että kyllä meilläkin huonosti menee, eikä vaan kansalaisilla joilta kokoajan etuuksia leikataan.

          On keuhkoveritulppaa ja aivoveritulppaa joista ollaan ikäänkuin sairaslomalla mutta samalla kuitenkin ollaan tekemässä kenttävaalityötä..

          Erästä kansanedustajaa hoidettiin ensin mahtaudin takia, kunnse jokiaika sitten selvisi että päässä olikin veritulppa..

          Yksi joutui auto-onnettomuuteenkin, tosin ei itse ajanut autoa, eikä edes vahtinut kuskiaan, eikä tiennyt ajoiko kuski kuudenkympin rajoitusalueella kovempaa kuin piti, kun oli niin paljon työkiireitä ettei kerennyt tarkkailemaan..

          Yhdellä naisedustajalla epäiltiin aluksi arvauskeskuksessa aivoverenkiertohäiriötä, mutta pitkällisen arvuuttelun jälkeen syyksi huonoon oloon paljastuikin liian isot rinnat jotka sitten pienennettiin.

          Yhtä asiaa he kaikki kuitenkin varovat visusti kertomasta, sitä että he pääsivt kaikki ajallaan hoitoon. Valitettavasti monella tavallisella kuolevaisella äänestäjällä asiat ei ole niin ihanasti..

          Eräs pitkään eduskunnassa istuksinut nainen, sai kuin saikin laihdutettua takamuksistaan kymmenen kiloa läskiä, mutta muutapa hän ei sitten viimekaudella aikaan saanutkaan. Mutta kai siitä muutama kunniamainintaääni heltiäisi?

          Kasvissyäjäksi tituleerattu, makkaralla ja kaljalla itsensä, ulkomaillakin uuvuksiin turvottanut Paavo Arhinmäkikin joutui ajelemaan kertomansa mukaan vaalibussilla 1400 kilometriä ennekuin kukaan keksi näyttää keskaria hälle. Tosin iltalehden kommentoitsijoitten mukaan keskaria oli näytelty siellä täällä, jopa kaksin käsin, Paavo ei vaan ollut huomannut sitä..

          Muutama urheilija pyrkii eduskuntaan, ei niinkään urheilusaavutusten siivittäminä, vaan että kokevat että heillä olisi jotain annettavaan kansalle..eli siis mitä?… Kun ei ne urheiluhommatkaan järin vakuuttavasti ole sujuneet?

          Sittenhän on tietysti aina ahkera pyrkijä; Keminmaan Kuningas, Paavo Väyrynen. Hänen puheistaan olen ymmärtänyt vain sanan sieltä toisen täältä, lähinnä ikälopun konkarin höpinöitä. Pääasiallisin ja mieleenpainuvin on sana MINÄ, eri muodoissaan; MINUN, MINULLE, MINUSTA jne.. Toinen joka mieliin jää on PYRIN.. Paavon paha vika on se että jostain syystä hän ei osaa sanoa ME, sillä meistä kaiksista , koko Suomen kansastahan tässä itseasiassa on kysymys, ei niinkään Paavosta.!

          Olisi se kiva jos näissä vaaleissa saisimme me äänestäjät sellaisia oikeita lupauksia, sellaisia että asiat laitetaan ihan oikeasti kaikilta kuntoon, ketään suosimatta tai syrjimättä.

          Jos kerran YHTEISEN HYVÄN eteen kaikkien on ponnisteltava, niin miksi siitä yhteisestä hyvästä, sitä hyvää jaetaan, vain niin harvoille ja yleensä vain niille joilla on sitä jo ennestäänkin ylenmäärin?””
          ***************************************************************************


          Että Sikäli…

          • avatar Antti Sulonen sanoo:

            Kukaan ei voi luvata, että asiat pistetään kuntoon, ketään suosimatta, tai syrjimättä.

            Tilanne on se, että jostain on otettava, että johonkin voidaan panna.

            Eihän tuolla toisaallakaan vaalihemppo pysty yksilöimään suutarimestarin kisällistään maksamia sivukuluja, eikä varsinkaan sitä kenen toimeentulosta, tai sosiaaliturvasta nuo kuuluisat sivukulut ovat pois. Sen tuo vaalihemppo pystyy sanomaan, että mikäli suutarimestari voisi maksaa nuo sivukulut yhden luukun periaatteella, siitä koituisi 10000-99999 uutta työpaikkaa.

            Olemme me tyhmiä, tai ainakin minä olen, kun en tuollaista virran vietävää uimaria äänestä. Että lähes sormia napsauttamalla syntyisi 10000-99999 uutta työpaikkaa, onhan siinä toki haarukkaakin.

            • avatar kuningasjätkä sanoo:

              Sehän tässä päätä pikkusen rasittaa, että miksi ihmeessä se on aina tuo pieni palkansaaja, työtön, sairas, vanhus, pieneläkeläinen, köyhä, opiskelija, koululainen, päiväkotilapsi, pätkätyöläinen, tai muu sen kaltainen jotka joutuvat aina ensimäiseksi leikkauslistalle.

              Syy siihen on selkeä; Vaikka kaikki puolueet ovatkin 19.4.asti jälleen niin työläisen ja pienenihmiisen asialla, ihan kokoomusta myöten, niin ne ei ole enää sitä sen jälkeen kun vaalitulokset ovat selvillä!

              Äänestäjää tarvitaan nyt vielä,
              mutta sen jälkeen alkaa se todellinen valtapeli ja tietenkin niiltä otetaan aina ensimäiseksi joilla ei ole keskusliittoja takanaan tukemassa ja vaatimassa ettei ”meidän etuuksiamme” saa missään nimessä karsia.

              Suomi suoltaa 2,1 miljardia euroa tuottamattomaan työhön
              , maatalos- ja metsätukina joiden maksuperusteena on pinta-alat, ei se tuottaako ne pinta-alat mitään.

              Jos tuet maksettaisiin teholliseen tuottoon perustuen, niin aika moni miljoona säästyisi, ellei jopa miljardiluokkaa olisi säästöt.

              Mutta eihän se passaa, sillä MTK vastustaa asiaa jyrkästi.

              Metsätuet on lähinnä aika tarpeettomia kokonaan, sillä maanomistaja kun myy metsäänsä, hän saa siitä tuoton ja metsä kasvaa itsekseen ilman juuri mitään ponnisteluita.

              Metsätukiakin maksetaan pinta-alaperusteisesti ja sitä saa samallatavalla suo-rämeiköistä kuin arvopuumetsistä..

              Minusta pikemminkin olisi parempi kun annettaisiin rahaa lainaksi, jos pitää metsäpohjia jälleen metsittää ja kun tuottoa tulee niin laina peritään pois..

              En tajua miksi veronmaksajien pitää rahoittaa tukijussien metsät ja sitten sen kautta ne uudet traktorit ja autot joita metsänmyyntituloilla ostellaan.

              Jos nyt vielä rahoitettaisiin oikeita tuottavia maatiloja, mutta kun kaikenmaailman Wahlroossit ym, rahastavat puuhastelupalstoillaankin maataloustukia!

              Toinen juttu on nää ulkomaiden kehitysyhteistyö määrärahat.

              Tiesittehän te että suomi maksaa Kiinalaisille n 35 miljoonaa euroa vuosittain kehitysmaa-apua?? Tai että mm. Venäjälle menee jopa 40 miljoonaa mitä kummallisempiin kehitysyhteistyö hankkeisiin?

              Afriikkaan , sinne tänne jaellaan rahoja miljoonittain
              , että paikalliset heimopäälliköt voivat vaihtaa mersuaan vuosittain, paikalliset asukit ei saa yhtään mitään sillä loppu mikä mesekaupoista jää yli menee sissiliikkeiden asehankintoihin!

              Sitten nää isorikkaat osakemiljonäärit
              , pääomaverotus on naurettavaa, 35% saa käteen verottomana.

              Mutta tavallisen pelkän puhelinosakkeen ostanut köyhä maksaa jopa siitä viidenkympin osingostaan 30% veroja..

              Ja jos oot köyhä ja tienaat kymppitonnin vuodessa
              ja satut saamaan jostain pikkuisen ylimääräistä, vaikka myymällä omistamaasi tavaraa romuksi tai kirppiksellä, tai keräämällä tienvarsilta pulloja, niin maksappa tuloveroa vähintään 40% ellei enemmänkin..

              Voiks tosiaankin olla niin että nyt ollaan niin kaveria, kun pitää päästä päättämään, mutta sitten kaikki taas unohtuu.

              Saattepa nähdä että viimeistään toukokuun alussa alkaa leikkelypuheet jopa vasemmistolaisillakin, jotka ei ole vielä mitään kertoilleetkaan..

              Siinä Työ, Rauha ja Tasa-Arvo unohtuu kun herroiksi päästään, joukkoon muiden herrain!

              Että Sikäli…

  35. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Moro, jätkä!
    Nyt kun äänestykseni olen jo äänestänyt, ovat korvat aika kuurot minkäänlaiselle lisä-informaatiolle. Olen jo parhaan ehdokkaani löytänyt, ja valinta oli selvä.
    Katselin kuitenkin uteliaisuudesta viime sunnuntain puolueiden puheenjohtajien vaali-kyselyn. En niinkään tarkoituksella, että saisin jälkikäteen joitain uusia impulsseja, vaan nähdäkseni ehdokkaiden käyttäytymisen, vakuuttavuuden ja karisman, TV-kameran edessä.
    Ensin närkästyin keskustelun juontajan, ”räpä-tädin”, hyökkäävään tyyliin, ja jatkuvaan osallistujien keskeyttämiseen kesken puhetta, ja tivaamisiin vastauksia kysymyksiin, joihin oli melkein mahdotonta vastata.
    Myöhemmin huomasinkin että hänen ärhäkkyytensä oli hyväänkin tarpeeseen, jonkinlaisen debatti-itsekurin säilyttämiseksi, kun usein monet paneeliin osallistuvat alkoivat puhua yhteen ääneen.
    Niin, että lopulta aloin jopa ihailla tämän naispuolisen juontajan tapaa johtaa palaveria.
    Ilman, että kiinnitin mitään huomiota puolueiden puheenjohtajien poliittisiin sanomiin, yritin miettiä ketkä oasivat esiintyä edukseen, ja esittää asioitansa uskottavasti.
    Keskustan Sipilä, ei mielestäni mitenkään omaa niitä ominaisuuksia, joita odottaisin tulevalta pääministeriltä. Aika kevyen tuntuiselta vaikutti ”pojan” esiintyminen.
    Vielä vaisumman kuvan antoi itsestään demareiden Rinne. Tämän ”grå-sossen” antaman kuvan luulen täsmäävän henkilöön muutenkin. Onhan kyse samasta porukasta Urpilaisen kanssa.
    Ja Arhinmäki on, mitä hän on…
    Kaikkein edustavimmin esiintyivät mielestäni, ”topakka-tyttö” Räsänen, Kokoomuksen Stubb ja Ruotsalaisen kansanpuolueen Carl Haglund. Kunniakkaita edustajia omille kannattajilleen.
    Soini, tukevasti maan kamaralla, puolusti niitä aitoja perus-suomalaisten asioita, jota häneltä odotettiin.
    Vihreiden Niinistö, vaikutti aluksi aika selvä-järkiseltä, mutta meikäläiselle oli liikaa hänen sekoilunsa homo-liitoista ja pakolaisista.

    Ruotsin poliittiset puolueet pääsivät viimein yhteis-ymmärrykseen puolustusvoimien määräraha-korotusten tasosta.
    Enemmän asiasta heti näiden suomen-kielisten uutisten alussa:
    http://www.svtplay.se/video/2816920/uutiset/uutiset-uutiset-86
    Myös Suomen vaalitunnelmista, minuutilta 03:10.

    Näin täältä, perjantai-iltana! Sunnuntai-iltana jännitetään!

    Tapani

  36. avatar Antti Sulonen sanoo:

    Lueskelin äsken yhden logistin ruikutusta, kun hän ei löydä itselleen sopivaa ehdokasta. Voi voi sentään tuollaisen taitajan pitäisi itse ryhtyä ehdolle, nimittäin hänen ehtojaan tuskin kukaan muu niin kovin tärkeinä pitää. Tosin ei yhdellä äänellä eduskuntaan pääse ja eihän yhden äänen mies mikään kansanedustaja olisi.

    Hämeen vaalipiirissä on sentään 127 ehdokasta, niin kyllä siinä valinnan varaa on ja vielä lisäksi yksi ehdokas. Ilmeisesti musta hevonen on Hämeenlinnan kustannuksella mainostanut numeroaan 150 pitkään kymppitien mainostaulussa ja vilahteleehan tuo 150 kaupungilla siellä täällä, taitaa joku linjavaunukin tuota mainostaa.

  37. avatar Antti Sulonen sanoo:

    Aaamulla kirjoitin tuonne banaaniblogiin, että minä en ole koskaan äänestänyt enkä äänestä henkilöä jonka puheissa, tai kirjoituksissa on aistittavissa kateutta.

    Tuolle hiekkalaatikolle ei sitten kommenttiani hyväksytty, että sellaista se on sananvapaus ja toisen mielipiteen arvostus. Ilmeisesti loukkasin blogistia.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      No kirjoitappa se asiasi tänne, täällä ei ole julkaisusensuuria!

      Opettele Antti kopioimaan ja tallentamaan aina kaikki kirjoituksesi jotta jos ei teksti mene läpi voit sen liittää uudestaan ja uudestaan tai siirtää muualle….

      Että Sikäli…

      • avatar Antti Sulonen sanoo:

        kuningasjätkä

        Asia, jonka kirjoitin on tuossa edellä, kopioituna tässä: ”minä en ole koskaan äänestänyt enkä äänestä henkilöä jonka puheissa, tai kirjoituksissa on aistittavissa kateutta.”

        Kaikkea en viitsi kopioida ja tallentaa, häviö näissä asioissa on niin olemattoman vähäinen etten koe tarpeelliseksi kopiointia ja tallennusta.

  38. No nyt se on täytetty.

    Kansalaisvelvollisuus nimittäin.

    Kunnantalolla pyörähdin rustaamassa numerot lappuun.

    Hiukkasen tuli kinaa, kun vaalitoimitsija läppäsi niin hennolla voimalla leiman lappuun, ettei koko teksti näkynyt kunnolla, niin meinasin että liekkö jätkän lappu nyt hyväksytyllä tavalla leimattu , ettei mee roskiin koko lippu.

    Nääs kun Silvon Tapsa laittoi sen videolinkin Ruotsista, niin siinä meni jo leimatessa hylkyyn, kun koko leima ei näkynyt. Piti siinä äänestäjän käydä tekemässä uusi lappu ja repiä entinen…

    Jos ne on täällä sosiaaliraattivetoisessa Hartolassa päättäneet, että ne jokka ei varmasti oletettavasti äänestä sosiaaliraatteja niin niiden laput leimataan puolittain jotta ne voidaan kaivella kasasta erilleen ja hylätä, täällä kun Hartolassa ne lait on ihan omintakeisen tulkinnan alaisia, Kuningaskunnassa kun ollaan nääs…

    Menihän se nyt vähäsen pähkäilyksi siellä äänestyskopissa, kun tää jo varmana ehdokkaanani pitämäni henkilö osottautu,%&%¤¤## ..niinkun tiiätte.

    Täytyi sitten hieman arpoa…

    Mutta pääasia olis ettei samat tunaripuolueet, niin vahvoina ainakaan enää uudelleen pääsis hallitukseen sössimään kansan asioita ja hamuamaan itselleen palkkiovirkoja..

    Ja tunnin päästä jännätään niin pirusti kuis käy ja kattellaan telkusta joka kanavalla, kuinka herrakansanryhmä skoolaa..

    ei muuten muistu tavallinen mökin mummo tai pieni ihminen kenellekään mieleen enää kun voittoa julistetaan porukalla kilpaa!

    Että Sikäli….

  39. avatar saara finni sanoo:

    Nyt kun tämä paljon tärkeämpi asia eli vaalit on ohi, siirrän tänne jo aikaisemmin muistiin kirjoittamani mietteen.

    Ihmettelin, mistä johtuu moinen pyhä ja leppymätön viha, jos joku sanoo puoltavansa homojen avioliittoa ja tulin siihen tulokseen, että piilohomous on varmaan monen suomalaisen miehen ominaisuus. Se on yritetty torjua tietoisuudesta niin täysin, että asian mainintakin nostaa taas kiivaan taistelun sitä vastaan.

    Siinäpä sitten kekkaloitte puhtaan kaulanne (?) kanssa.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Siis mun puolestani saavat homot paneskella toisiaan ihan kuinka ja minne haluavat…

      Mutta ei siihen hommaan tarvita avioliittolupauksia.

      Toisaalta avioliitto on mennyt sellaiseksi farssiksi kokonaisuudessaan, sillähän on viimeaikoina leikitelty jos miten, ja nykyäänhän avioliiton purkaminenkin käy käden käänteessä tarvitaan vain kaksi allekirjoitusta puolen vuoden välein ja thats it! .

      Mutta kun lapsesta saakka on tottunut siihen
      että avioliitto on miehen ja naisen välinen side ja siihenkin että perheessä kuuluu olla isä ja äiti ja lapsia jotka on yleensä isän ja öidin tekemiä tai sitten adoptoituja. Niin jotenkin se vaan kalskahtaa pyhäinhäväistykseltä että nyt olisikin tulevaisuudessa avioliitto kenen tahansa välinen side.

      Avioliittolaki ei ole tasa-arvoinen siltikään.

      Esimerkiksi minä en ole avioliitossa.. en ole koskaan ollutkaan. Ei ole löytynyt sitä oikeaa aikanaan jonka kanssa olisin kyennyt solmimaan avioliiton. enkä ole asiaa niin kepeästi ottanut että kenenkätahansa kanssa olisin mennyt hetken huumassa avioliittoon.

      Nyt kyllä olisi sellainen puoliso että voisinpa vaikka mennäkin, mutta ei se enää näin vanhana kannata, sillä puolisoehdokkaallakin alkaa kohta olla eläkeikä käsillä ja aviopuolisot valitettavasti saavat paljon pienempää eläkettä kuin yksinasustelevat.

      Ja kun nytkään ei tahdo eläkkeellään tavisduunarit elää, niin kuinkas sitten aviossa pienemmällä eläkkeellä?.

      Jos avioliittoasiat olisivat tasa-arvoisia, oikein lain voimalla, niin jokaiselle pitäisi sitten myös taata täysinäinen oikeus ja mahdollisuus mennä avioliittoon.

      Virallistettu parisuhde pitäisi homoille riittää.
      Toki lakeja voisi muuttaa siten että virallistetussa suhteessa elävät olisivat juridisesti samoilla oikeuksilla perintöihin ym kuin nk avioliitossakin olevat.

      Siitähän tässä lähinnä lieneekin kyse, eikä siitä että on mukavaa puheutua juhlapukuihin ja marssia alttarille miehenä ja miehenä tai naisena ja naisena sanomaan ”tahdon” ja kuulemaan aamen tms…

      Itseasiassa tuo juttu, kun tästä on niin omantunnon asia tehty, niin ei se mulle oikeasti ole omantunnon asia. asia vaan muuten tuntuu pahalta..

      Kyllä ne sitten sillä viimeisellä tuomiolla tulkinnat asioista selviävät nekin. Kukin tulee saamaan palkkansa aikanaan joten sama se jos joku kertoilee mitä nyt kertoilee asiasta.
      Sitten se onkin näytön paikka, luulisi pelottavan hieman.

      Voihan joku väittää että satua se vaan on , ettei mitään viimeistäkään tuomiota ole odotettavissa, mutta kun asista ei voi olla täysin varma, niin luulisi pikkuisen pelottavan kuitenkin?

      Tuolla aiemmin kirjottelin hieman kärkevän kommentin Jumalasta ja Jeesuksesta ja samaan juttuun lykkäsin mukaan vielä GG Mannerheiminkin.
      Niin perskeles heti kohta tulin kipeäksi ja alkoi sellainen myllytys, vaikka ei sen tekstin ollut tarkoitus Jumalaa loukata vaan kertoa kuinka kansa joskus saattaisi väheksyä Jumaluusasioita tulkitsemalla niitä väärin.
      Piti poistaa se juttu ja kas kummaa kivut ja kolotuksetkin poistuivat melkein heti.

      Hullunahan te mua pidätte kun vakavissani tuommosta kirjotan, mutta toisaalta moni muukin kirjoittelee kaikenlaista vakavissaan, niin onhan niitä hulluja sitten enemmänkin, joten ollaan sitten vaan porukalla hulluja…

      Että Sikäli…

  40. avatar Tapani Silvo sanoo:

    ”Dagen efter”… vaalikrapulassa, alkavat mietteet pulpahdella.
    Mihin suuntaan Sipilä tulee suuntautumaan?
    Aika omituiselta tuntuisi, jos hän yrittäisi ohittaa perus-suomalaiset, muotoillessaan uutta hallitusta. Minkäänlaista merkkiä siihen suuntaan, ei kylläkään tämä ”kivikasvo” vielä ole esittänyt.
    Katselin täällä illan TV4:n uutiset, jossa ruotsalaiseen tapaan yritettiin udella, minkälainen käsitys Sipilällä on maahanmuutto-kriittisistä Perus-suomalaisista.
    Sipilä kertoi luottavansa Timo Soiniin, ja lisäsi vielä hienosti, kuin pienenä piikkinä ruotsalaiselle reportterille:
    ”Tämä on Suomi, ja me päätämme täällä itse omista asioistamme”!
    En tiedä, mitä vastenmielisyyttä minulla on juuri demareita kohtaan? Ehkä siksi, että koen heidät pahimpana luokkansa pettureina. Sen vuoksi pitäisin parempana vaihto-ehtona hallituspohjaksi, Keskustaa, Perus-suomalaisia ja Kokoomusta.
    Urpilaisen kaverit saisivat mielellään jäädä hallituksen ulkopuolelle.

    Terv! Tapsa

    P.S. Irrallisena ajatuksena: Carl Haglund olisi pätevä, länsimaisesti ajatteleva, ulkoasiain-ministeri. Siinä tapauksessa RKP:n pitäisi olla mukana hallituksessa 🙂 D.S.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Mä ottaisin noi pikkupuolueet ja jättäisin kokoomuksen ja solisaliratit lehdellä soittelemaan oppositioon, mutta tulisiko sillä vankka hallituspohja joka ei kaatuisi heti ensimäiseen välikysymykseen?
      Sillä nythän se alkaa taas se julliminen ja puskastahuutelu oikein tosissaan, niinkuin ei edellisissä omissa toimissa olisi ollut mitään huomautettavaa ja virheitä.

      Saas nähdä mitä kaikkea kivaa välikyseltävää, Kansantahdon ja Yhteisenhyvän nimissä keksitäänkään !?

      Että Sikäli…

  41. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Myöhäisilta-Tervehdys arvon kuningasjätkälle. Ei minulla oikeastaan mitään ”järkevää” asiaa ole. ”Kevät-kylvötöiden” vuoksi eivät ajatukset illallakaan toimi tavalliseen tapaan. Aivo-toiminta on jonkinlaisella apatia-asteella.
    Tänä iltana (17.5,) kannatti kuitenkin olla valveilla hieman pitempään, ja seurata televisiosta jääkiekon maailmanmestaruus-kisojen finaalia.
    Oli niin nautinnollista nähdä, kuinka Kanadan joukkue nöyryytti ”iivanaa”! Ryssille ei minulta minkäänlaista myötämielistä ajatusta liikene.
    Niin, se oli vain tämä, jonka halusin tuoda esille 🙂

    Terv! Tapsa

  42. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Taas osoitus ryssien epä-kunnioituksesta muiden maiden joukkueita kohtaan. Kanadan kansallis-laulua taisivat jäädä kuuntelemaan vain muutamat venäläiset, jotka pelaavat ulkomaisissa liigoissa.
    http://yle.fi/urheilu/venaja_sikaili_ennen_ja_jalkeen_finaalin__kanada-luotsi_sivalsi_takaisin/7998758
    Tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta, kun ryssät sikailivat, ja häpäisivät itsensä, muun maailman silmien edessä!
    Venäjän joukkue ei mitenkään olisi maailman-mestaruuden arvoinen.
    Ryssä on ryssä, vaikka…

    Terv! Tapsa

  43. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Sivistynyt urheilu-maailma tuomitsee ryssien epä-urheilijamaisen käyttäytymisen:
    http://yle.fi/urheilu/venajalle_sakkoja_mm-finaalin_sikailuista/8000174
    Tretjak vielä syyttelee kisojen järjestäjiä???
    http://yle.fi/urheilu/mm-skandaali_kay_kuumana_-_venaja_syyttaa_kisajarjestajia/8001142

    Tapsa

  44. avatar Harri sanoo:

    Ei pahalla, mutta aika ärsyttävää tuo ”ryssän” hokeminen. Mitä sillä saavuttaa? Sen, ettei venäläisistä tykkää sitten yhtään, voi toki tuoda esiin muunkinlaisilla sanankäänteillä, ryssät, svedupellet yms alkaa olla niin kuluneita kliseitä. Kyllä veli venäläisissä on varmasti aika paljon hienoja ihmisiä, joku saattaa olla jopa hienompi, kuin nämä rysittelijät.
    Sen sijaan miettiä voisi, miksi noita ”kansallislauluja” soitellaan juuri jääkiekossa tämän tästä. Se on sinällään ”hienon” nationalismin ylistysvirren puhkipolttamista, jos mikä. MM-kiekkoa selvästi mieenkiintoisempien liigafinaalien alussa joka hel..n pelisä joku vetää ”Maamme” ja kerran ”Finalndian”. Stoppi tälle jo.
    Olen mielestäni vielä aika isänmaallinen heppu, ammattia myöden, mutta en perskuta enää jaksa jäädä vahtaamaan, jos Suomi on voittanut vaikka jonkun Tansanian 4-2, viimeinen tyhjin ja isot hikiset äijät kyynelehtii Maamme-laulun tahtiin, kypärä kourassa ja katsomossa ämmät niistää lippuun.
    Jääkiekko on yliarvostettu urheilulaji, jos sen piirissä tapahtuu jotain noinkin ”ällistyttävää”, so what?
    Okei, jätkiä vitutti, ne loikki ulos kotelosta, ei se Kanadallekaan mikään maansuru ole, hiukan lapselista ja huonoa häviämistä vain.

  45. avatar Tapani Silvo sanoo:

    En tiedä… Paljon turvallisemmalta kuitenkin tuntuisi, jos ei meillä ”setä venäläinen” olisi tuossa naapurina!

    Tapsa

  46. avatar Tapani Silvo sanoo:

    Asiasta toiseen; Näin toimivat selvänäköiset ja suoraselkäiset poliitikot:
    http://yle.fi/uutiset/australia_ei_anna_armoa_katuville_isis-taistelijoille/8001376
    Mitenkähän meillä? Palkattaisiinko maan parhaat ja kalleimmat psygologit ja kuraattorit auttamaan heitä katumuksen tiellä, ja sopeutumaan elämään Suomen yhteiskunnassa? Niinkuin ei mitään olisi tapahtunut?
    Luulen, että kysymykseni on aiheellinen, ajatellen sitä suurta ”kukkahattu-tätien”-ryhmää, jonka ajatukset saavat suurta huomiota kulttuuri-maffian mielipiteissä!

    Tapsa

css.php