SE ON VAAN NIIN TYHMÄÄ…OSTAA GIGANTISTA

Ja vielä tyhmempää on ostaa Gigantin verkkokaupasta, pika-kotiintoimituksella ja maksaa ostokset etukäteen!

 

Tilasin , ostin ja maksoin  30. p. syyskuuta Gigantin verkkokaupasta kodinkoneita uselalla satasella.

Kuljetusmalliksi valitsin pikatoimituksen 36 tuntia jolloin toimitus  kotiovelle tai itseasiassa aivan huoneeseen sisälle olisi ollut tänään 2.10 klo 8-16

Seurantakoodilla seurasin aktiivisesti toimituksen kulkua;

30.9 keräilyssä                                                                                                       1.10 lähetetty keskusvarastolta(Ruotsissa)                                                     2.10 vahvistettu toimitus 2.10 klo 8-16

Tänään aamulla vielä soitin Gigantin asiakaspalveluun puoliltapäivin, että tilaamani tavarat varmasti ovat tulollaa ja sieltä vastattiin ”kuljetusyrityksen kuljettaja soittaa n. tuntia ennen kun saapuu”

 

Iltapäivällä sitten tuli viesti puhelimeeni:

”Hei ! Yritimme tavoittaa teitä puhelimella tilaukseenne liittyen. Olisitteko yhteydessä asiakaspalveluumme; 020321321 mahdollisimman pian. T. Gigantti.”

No eikun taas soittelemaan Giganttiin, 8 senttiä minuutti + matkapuhelinmaksut…

Sikäli ihmetytti tuon viestin sisältö, ettei puhelulokissa ollut mitään saapuneita puheluita koko päivälle!!

Aavisteluni osoittautuivat oikeaksi… Paketit eivät olleet uulleetkaan terminaaliin Lahteen että ne olisivat ehtineet jatkokuljetukseen.

Otin vallanvasten itselleni vapaapäivän ihan vaan siksi että olen sitten vastaanottamassa paketteja kun ne saapuvat! No kun ei ne saavukaan sitten tänään niin menipä taaskin tehollista työaikaa hukkaan, olisi sen muutenkin voinut käyttää kuin tisurissa kytäten milloin josko milloinkaan tulevat.

Asiakaspalvelija yritti ehdotella että josko Maanantaina tai sitten ehkä tiistaina toimitettaisiin. Mutta kun olin maksanut kalliimman toimitusmaksun siitä että ne tulisivat pikatoimituksena siksi että maanantaina pitäisi olla jo toisella puolella maata reissussa.

Yritin ehdottaa että mitäpä jos nyt kun ne vihdoin ja viimein joskus saapuvat tänään sinne terminaaliin, niin laittaisitte paketin tulemaan tavarataksilla tämän päivän aikana minulle, niinkuin olemme sopineet, ei siitä mitään haittaa olisi jos vaikka vähän myöhemminkin iltasella mutta kunhan tänään.

Mutta turhaahan se on näille Gigantin robottityöläisille selvittää mitään, eihän he osaa aivojaan käyttää kuin ohjeistetusti..

”kuten sanottua, voimme toimittaa tilauksenne vasta maanantaina tai tiistaina, ..”

Niinpä tai ehkä ensi-ensi viikolla taikka sitten ei…

Aikani sitä koneellista toistelua ja tilanteen lakoonista pahoittelua kuunneltuani tulin siihen tulokseen että:

Minä perun tämän tilauksen saatte maksaa minulle kaikki maksamani hinnat ja kuljetuskustannukset takaisin, lisäksi ilmoitin että asian tiimoilta on muodostunut kuluja, puheluista ym ja voipa olla että maksatan vielä päivän palkkanikin Gigantilla, tisurissa turhaanolosta!

No mikäpä siinä sitten.

Mutta tiesittekö, että Gigantin toimintaohjeisiin kuuluu sellainenkin, että verkkokaupassa etukäteen maksettu hinta ja kulut, kaupan peruuntuessa voidaan maksaa asiakkaalle takaisin 14 vuorokauden aikana, ihan miten huvittaa??

Siis mulla on nyt sellainen tilanne että mun rahat makaa Gigantin tilillä  ilmaisena lainana seuraavat kaksi viikkoa!!!”

Aika hieno suunnitelma, talouden paikkaamiseksi? Myydään verkkokaupalla tavaraa jota ei kyetä toimittamaan, maksatetaan pikatoimitusmaksu ja toimitetaan hitaalla kuljetuksella jne.

Jotenkin vaikuttaisi huijaukselta koko homma!

Noo sehän on tietenkin niin että kaikki kaupankäynti perustuu pieneen huijaukseen, joskus hieman isompaankin…

Tavallaan hieman ongelmalliseksi tilanteen , ei niinkään minulle, mutta ehkä kauppaketju Gigantille asian tekee se, että suunnittelin tässä smantie laittaa kaikki kodinkoneeni uusiksi ja ostaa ne kotiintoimitettuna Gigantin verkkokaupasta.

Eikä ihan pienistä hankinnoista olisi ollut kyse.

Jääkaappipakastin, astianpesukone, pyykinpesukone, kuivausrumpu, induktioliesi/uuni, liesituuletin, mikroaaltouuni , taulutelevisio ja mahd. tallennuslaitteet ja muut kodinkoneet lisäksi. Yhteisarvoltaan n. 3-5 tuhatta euroa.

Mutta nyt kokemusta rikkaanpana, … Enpä taida ostaakaan!

En ainakaan Gigantista!

On hiukkasen tullut sellainen tunne että Gigantti, Biltema , Nissen ja Motonet kuuluvat samaan Ö-sarjaan jossa myytävä kama on joko pelkkää Baskaa tai sitten tilatut tuotteet eivät saavu koskaan perille vaikka ne olisivat maksettu etukäteen.

Voihan tietenkin olla niinkin, että tämäkin epäonnistunut kauppa oli siunaukseksi, sillä niin useita ”maanantaipäivän ” tuotteita olen osakseni saanut edellämainituista liikkeistä kohdalleni, että ihan voisi jotakuta hirvittää. Saattoihan olla että tilaamani tuote oli juuri tuollainen kiinalainen ”maanantaipäiväviritelmä” joka olisi pamahtanut jo parissa viikossa paskaksi.. Näitähän tuntuu juuri minulle tulevan tämäntästä…

 

Mutta sitten toisaalta, (TÄMÄ EI OLE MAINOS!)

Tilasin sahkötarvikkeita talooni, sähköasentajani antaman listan mukaisesti Verkkokauppa taloon.com sivujen kautta. Kaapelia kolmea eri kokoa, pistorasioita, valokytkimiä, uppoasennusrasioita, suojalevyjä, valorasioita ja liitoskappaleita, kokonaisen sähköpäätaulun kaikkien vikavirtasuojineen ja automaattisulakkeineen ym… Maksoin toimituksen ja toimituskulut verkkopankin pikamaksulla ja toimitusselvityksessä luki :Toimitus 3-5 arkiåäivää ja posti soitti toisena päivänä tilauksesta, ooko kotona kun tänään tuotais viisi pakettia kamaa….

Niin että voisinpa suositella taloon.com sivuja….

 

Mutta noin summa-summaarum…

 

Harkitkaapa hyvät lukijani, onko teidän mielestänne tyhmää maksaa liikaa mutta maksaa tyhjästä ?

Ja kertokaa vapaasti sekä sensuroimattomasti kaikista kokemuksistanne, kuinka olette itse tulleet huijatuiksi verkkokaupoilla!

 

Sillä eihän se ole tyhmä joka rahastaa, mutta se on joka maksaa etukäteen saadakseen ….ei mitään, niinkuin on sovittu..

 

Minä siis olen mennyt vipuun, mutta en katsoisi silti olevani tyhmä..

 

Vaikka saatanpa ollakin!

 

**************

 

Että Sikäli….

 

 

21 kommenttia artikkeliin “SE ON VAAN NIIN TYHMÄÄ…OSTAA GIGANTISTA”
  1. avatar Magnus Stultus sanoo:

    Olen törmännyt useasti saman kaltaisiin ongelmiin, otan osaa!

    Kaikkein eniten kummastusta aiheuttaa minulle se asia että gigantin myyjät pyrkivät kaikenlaisin konstein edistämään kaupankäyntiä kertoilemalla satuja siitä, että jollakin heidän sukulaisellaan on hankittuna juuri gigantin myymälästä jokin tietty laite johon he ovat olleet tyytyväisiä yli kaiken.
    Kerrankin harkitessani ostaa uutta pesukonetta, kertoili myyjä, hänen äidillään olevan kyseisen merkkisen ja mallisen pesukoneen. Kun hieman aikaa keskustelin myyjän kanssa selvisi että kyseinen myyjä asuu samassa taloudessa äitinsä kanssa, mutta ei tiedä kuinka pesukone kuluttaa, a- vettä ja b- sähköä..
    Kun asiasta ihmetellen huomautin ja aikani asiaa tivasin, sainkin vastaukseksi lopulta sen että heitä(myyjiä siis ) on ohjeistettu kertomaan omakohtaisia kokemuksia myytävistä tuotteista.
    Kuten mainitsit Kuningasjätkä, on olemassa vaara siihen, että kaupankäynti perustuu huijaukseen. Niin ainakin itse olen asian monessa tapauksessa kokenut.
    Joskus on käynyt mielessäni sellainen asia että jos kaikille tai kaikkien gigantin myyjien sukulaisilla on kaikki koneet mitä myynnissä on, ei gigantti tarvitsisi muita asiakkaita kuin omat myyjänsä tai heidän sukulaisensa, sillä näiden täytyy olla miljonäärejä, hankkiakseen kaiken mitä on myytävänä.
    En ole käyttänyt gigantin verkkopalveluita koskaan ja voisinpa sanoa että kirjoituksesi pohjalta en tule käyttämäänkään. Olen sitä mieltä että ostan jotain mutta käteisellä kun on varmaa että myös saan sitä mistä maksan.
    Voisi olla viisaampaa kuitenkin katsella muitakin kauppoja, josko olisi tosiaankin halvemmalla saatavissa samaa tai lähes samaa tuotetta.
    terveisin Magnus.S

  2. Näin nyt jälkeenpäin ajatellen, voisinpa kuvitella että…
    Kun niin monesti olen palauttanut viallisen tuotteen Giganttiin, vaatien korvauksia( matkakulut ym) tuotteen palauttamisesta, kyseessä onkin jonkinlainen kostotoimi tai sitten Gigantissa tiedostetaan asia ettei tilaamani tuote kuitenkaan vastaisi sitä odotusta jonka sille olen luonut, joten päätyivät siihen että vetkutellaan asiassa niin että perun koko kaupan?

    Tiesittehän te se, arvoisat lukijani, että suomen kuluttajalaki määrää, ettei viallisen tuotteen palauttamisesta saa koitua kuluttajalle kuluja.
    Jos siis ostatte viallisen tuotteen ja myyjäliike halua sen palautettavaksi takaisin, ja palauttaminen tapahtuu vaikkapa asiakkaan toimesta kuljettamalla, esim. omalla autolla, olette oikeutettuja saamaan 0,25 euron kilometrikorvaukseen edestakaisesta matkastanne silloin kun palautatte viallista tuotetta kauppaan?

    Ettekö tienneet? Kannattaisikohan ottaa asiasta selvää seuraavalle kerralle.
    Myyjäliikkeellä on ensisijainen vastuu myymästään tuotteesta ja korvausvelvollisuus kuuluu myös heille.

    Kannattaa pitää mielessä!

  3. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Toisaalta Gigantista ostetuissa tuotteissa noudatetaan nk. avokauppaa jolloin ollessaan tyytymätön kauppatavaraan on mahdollista perua kauppa 30 vrk kuluessa. Tällöin on kuitenkin syytä muistaa että jos huomaa tavarassa virheen tai vian ei siitä kannata mitään mainita vaan yliolkaisesti todeta tavaraa palauttaessaan ettei tuote vastaa niitä odotuksia joita oli kauppaa päätettäessä!
    Sillä jos erehtyy sanomaan että tavarassa on jokin vika, jonka perusteella haluaa purkaa kaupan, tuo se ongelmia. Tavara lähetetäänkin takuuhuoltoon tutkittavaksi ja ihan varmasti aikaa kuluu yli tuon 30 vrk, jolloin kauppa onkin yllätys-yllätys pätevä ja saat romuista kasatun tuotteen takaisin nk.”huollettuna”

    Niinkuin sanoin , se on vaan tyhmää ostaa gigantista!

    Että Sikäli…

  4. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    Eipä ne paikallisetkaan kauppiaat tunnu tietävän myyjäliikkeen vastuusta tuon taivallista. Tuntuvat luottavan, ettei tuttua kauppiasta viitsi stressata. Itselläni viipyi pesukone takuukorjauksessa kuukauden, vaikka laitteen hakenut asentaja tiesi vaivan jo hakiessaan sen huoltoon. Takavuosina erään Hämeenlinnalaisen rautakaupan osaston esimies joutui myöntämään minulle, että vastuuta on myös kaupalla. Havaitsin heti kotona, että tuote on viallinen ja myyjä kehoitti minua ottamaan yhteyden valmistajaan, mistä kohteliaasti kieltäydyin (enkä niin kohteliaastikaan).

  5. Ninpä juuri.. olen useaan otteeseen sattunut ostamaan paskaa, erinäisistä kauppaliikkeistä ja aina on saanut tapella kuluttajain oikeuksista myyjäliikken kanssa. Kas kun se joka tavaran loppukuluttajalle myy on aina vastuussa myymästään tuotteesta ja voi itse taasen hakea korvausta tukkukaupalta.

    Mutta kuluttajan suojalaki on yksiselitteinen, siihen eivät päde kauppaliikeiden omat käytännöt.
    ! viallisen tuotteen palauttamisesta ei kuluttajalle saa tulla kustannuksia ! jos palautat viallisen tuotteen kauppiaalle niin merkkaa kilometrit ylös lähtiessäsi reissuun ja vaadi korvaus matkasta.
    Kohtuullinen korvaus esim. omalla autolla suoritetusta palautusmatkasta on 25 centtiä per km.. ja muista käyttää nopeinta reittiä ja vaatia korvaus myös nopeimman reitin mukaan. Lyhin reitti on tietysti se jonka mukaan korvausta yritetään maksaa, mutta lyhin reitti ei useinkaan ole paras vaihtoehto..

    Ostin tässä jokinaika sitten , kuinkas muuten, Gigantista puhelimen hintaan 19 euroa, siinä piti olla bluetooth toimintokin. No olihan siinä, sellainen jolla voi vieressä istuvalle kaverille lähettää tviittejä ja muuta paskaa ettei tartte puhua.. mutta mä ostaessani luulin että myöskin korvanappi toimii, niinkuin sen pitää toimia esim liikenteessä…
    No eipä tää microsoft-nokia-Elop viritelmä ollut siihen tarkoitukseen suunniteltu. Joten kun en saanut sitä turvallisesti ja laillisesti toimimaan liikennekäytössä palautin sen viallisena ja vaadin Gigantilta korvauksena palautuksesta muodostuneet kilometrikulut, yhteensa 49,50 euroa… Reklamatiotani ja puhelinta vastanottanut hemmo Lahden Gigantin palautuspisteessä tosin kyllä protetstoi asiaa sanoen ettei tässä ole mitään järkeä, mutta aikani asaa selvitettyäni kuitenkin kirjasi virhepalautuksen maksettavaksi !

    Ottakaa hyvät ihmiset selvää, etukäteen oikeuksistanne!
    Vain näin toimien voimme häätää nämä riistokapitalismin ameriikalaiset mätäpaiseet keskuudestamme, jotka kauppaavat meille sellaista valmiiksi paskalla rakennetekniikalla varustettua paskatuotetta, joka muualla maailmassa ei kelpaa kenellekään..

    Joskus vaan tuntuu että suomalainen kuluttaja on onnellinen saadessaan sellaista paskaa ostaa joka missään muualla ei mene kaupaksi, ei edes alennettuun hintaan… mutta suomalaisille kelpaa mikä sonta vaan kunhan sen saa halvalla! ? !!!!!!!!!!!!!!!

    ***************

    Että Sikäli…

  6. avatar Erkki Strömberg sanoo:

    Kattos vaan ”kunkku” on pistänyt perintörahat haisee ja niin kiiruusti jotta oikein pikakuljetuksena olis pitäny heti saada.
    Irtorahan huumassa on tullut sitten osteltua sitä sun tätä, ei kai se lukijoitten vika sentään ole?
    Kaupanteossa on aina vähintään kaksi osapuolta. Ostajakin voi käyttää järkeään, jos sitä on!

    • avatar Jukkis sanoo:

      Erkin kommentti ei ihan auennut. Kysehän pääasiassa oli siitä että liike ei toimittanut ostettuja tuotteita silloin kun oli luvattu.

      Mulla on ihan omakohtaisia kokemuksia vastaavasta ja ehkä vähemmän yllättäen kyseessä oli sama liike, Gigantti. Tein keittiöremontin ja päätin uusia koneet samalla. Vanhat heitettiin menemään ja Gigantin kanssa oli sovittu uusien koneiden toimituksesta remontin valmistumispäiväksi. No mitään ei kuulunut ja siinä olikin sitten helvetin kiva syödä mikroruokaa viikon päivät. Mutta sain hyvitystäkin. Pullon liesitason puhdistusainetta sekä liesitason puhdistusskrapan..

      .

      • avatar kuningasjätkä sanoo:

        No Eki, nyt on katkera kaikestankaikille.. ymmärtäähän sen kun lukee hieman enemmän hänen juttujaan..
        Annettakoon se hänelle anteeksi.. Lienee hällä oma lehmä ojassa ja osakesaamisia <gigantista??

        Mä olen pitkälti sitä mieltä, että jos jotain sovitaan ja luvataan, sen pitää toimia kanssa! Ja jos ei toimi, niin… Hyvä kello kuuluu kauas, vaan paha kello kuuluu vielä kauemmas,….

        Lopettakaa hyvät lukijani joutavan kiinanpaskan ostaminen Gigantista, onhan näitä muitakin paskanmyyjiä maailma täynnään

        Joillakin vaan on tärkein tavoite se että homma toimii niin kuin luvataan !

        ************
        Että Sikäli……….

        Ja Sikäli.. sainhan mäkin 10 euron hyvituslahjakortin Giganttiin…. En vaan tiedä mitä paskaa sillä ostaisin?

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      No perskeles, aatteleppas itte miltä tuntuu kokata kaasukeittimellä tai mikrouunilla valmismoskaruokaa. Johan siinä läski lisääntyy pikavauhtia ja henkeä rupee ahistamaan ja henki hupenemaan pikavauhtia…

      Eki!
      Sä taidat olla kateellinen kun mä sain perintöjä.

      Mutta oo nyt vielä enemmän kateellinen siitä että tuossa jonkin aikaa perintöjä odotellessa vielä voitin lottovoitonkin!

      Kyllä maailmaan mahtuu kateellisia ihmisiä.

      Voi vittu sentään..

      Mutta se ja sama mulle.
      .

      Laitetaan koko loppuelämä perempaan kuntoon kerralla.

      Pankkiherra kyseli tuossa jokinaika sitten, olisinko kiinnostunut sijoittamaan omaisuuttani johonkin.
      Vastasin sille että juu olen, mutta vain itseeni. Mitään tyhjiä lupauksia en aio hankkia, vaan sijoitan vain itse itseeni, laittamalla taloni kuntoon ja siinä sivussa hankkimalla kaikenlaista tarvittavaa tarpeistoa että saan elellä ja touhuilla mitä mieleen juilahtaa milloinkin, nää viimevuoteni, joita laskelmieni mukaan on jäljellä enää n. 12-17 vuotta, todella miellyttävästi. Ellei käy zäkä tai sitten huona zäkä…

      Mutta siis palatakseni tähän Gigantin mokailuun. Niin hommahan menee nyt niin, että nuukuuttani aattelin että katsotaas nyt kuinka Gigantin verkkokauppa toimii. Ja jos toimii, niin tllataan sitten lisää älpäkkeitä.

      Valitettavasti töytyy todeta, ettei se toimi.!

      No eihän se mitään, kyllä suomenmaassa on kauppaliikkeitä jotka pitää sen minkä lupaa.
      Tää Giganttihan on ameriikkalainen kauppaketju ja ameriikassa, niinkuin myös venäjällä pätee vanha sananlasku:

      Kaikki on paskaa paitsi kusi…

      Tää itseasiassa oli testi. ja kun se kusi kintuille, niin se siitä sitten!

      Sinänsä mua säälittää Gigantin toimimattomuus, mutta toisaalta säälintunne on jonkinlaista sairautta tai anaikin oire siitä. Joten ihan sama mulle onhan näitä muitakin kauppoja.
      Mutta toisaalta. voisihan se ehkä hiukkasen vituttaa vastaavaa kauppiasta jos Gigantilla sellainen on, että nyt meni viitisen tonnia rahaa sivusuun ja mikä kamalinta voi mennä toinen mokoma lisääkin, ellei enemmänkin kunhan tarpeeksi moni lukee tämän jutun ja äänestää jaloillaan?

      Siis toistan edelleen sen, että, on vaan niin tyhmää maksaa liikaa, ja gigantille ja vieläpä etukäteen!l

      Mutta sinä Eki, voit päivitellä asiaa kuinka vaan, minua ei se haittaa lainkaan, vaikka Gigantin osakkeenomistajana oletkin saamassa nolla-osinko ilmoituksen, kunhan kauppa kääntyy laskuun pikkuhiljalleen!

      Kaikkea paskaa sitä ihminen kirjoitteleekin toiselle.. ja ihan tuhmuuttaan.. mutta ihan se ja sama..

      *******************
      Että Sikäli………..

  7. avatar Silvon Tapsa sanoo:

    Jätkä… jätkä! Yritäppäs nyt hieman rauhoittua?!
    Kaikille kirjoitustesi lukijoille on nyt jo käynyt selväksi, Giganttia vastaan esittämäsi kritiikin takana olevan, tarve kerskailla rahoillasi.
    Usealle äkkirikastuneelle tyypillinen ilmiö. Sinusta en sitä kuitenkaan olisi uskonut!
    Tuon kaltainen käyttäytyminen herättää kuvotusta monen ihmisen silmissä.
    Ole nyt kuitenkin onnellinen piehtaroidessasi kaikkien ”paskatavaroidesi” keskellä!

    Tapsa

    P.S. Itselläni on vain positiivisia kokemuksia Gigantin palveluksista. Esimerkiksi viallinen, tai muuten huonosti odotuksia vastaava, tuote vaihdetaan yleensä takaisin ilman turhia kyselyjä. D.S.

  8. avatar kuningasjätkä sanoo:

    Ei mua mikään vaivaa, ja otin kuitenkin kossuakin, paitsi ettei sekään toimi enää, kun ei jostain syystä mene päähän.
    Teillä se näyttäis olevan ongelma nyt siitä kun satuin saamaan ylimääräistä hynää.
    Taidattekin olla sinä Eki ja Silvon Tapsa, (josta en kyllä olisi uskonut että tuollaista viittii kirjotella), SAVOLAISIA, lähinnä etelä-savolaisia..
    Sielläpäin kun on tapana aina, että jos jollakulla menee hyvin, ajatella; ”mitenkähän sillä sais menemään asiat huonommin” Kateellisuus on sairaus, siitä ei pääse yli eikä ympäri, eikä siihen sairauteen ole parannuskeinoa.

    Sori nyt vaan kamalasti kun mä järkytin teidän sielunelämäänne kertomalla että noin taloudellisesti mulla menee nyt paremmin kuin silloin kun olin kyykkyköyhä!

    Mutta huomautan tässä sen, että aina mä olen vaatinut ennenkin sitä, että jos jokin homma sovitaan ja luvataan, niin lupaukset pidetään sovitusti! Sillä ei ole ollut mitäään tekemistä sen kanssa olinko ”rikas” vai köyhä…

    Mutta tulipahan sekin selvitetyksi kuka oikeasti on ja mitä mieltä……………..

  9. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    Suomen kansann käynnissäpitävä voima on kateus ja oman erinomaisuuden korostaminen. Tämä estää mm järkevien päätösten tekemisen . Eihän elämässä ole tasa-arvoisuutta, jotkut pelaavat korttinsa paremmin jotkut huonommin, jotkut saavat ässän jotkut eivät. Sen takia en edes lottoa, ettei tarvitse kadehtia lottomiljonäärejä. Oma valinta.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Laurille tiedoksi…
      Mä olen noin niinkuin ihan harrastemielessä heittänyt lottoa rivin tai kaksi, ihan silleen että tulee jos on tullakseen ja iloinnut jopa pikkuvoitoistakin. Voi olla että jos rupeen ynnäämään panokset ja voitot erilleen niin miinukselle jäänee. Kohta jo 50 vuotta oon ootellu ja lotonnut sen rivin tai kaksi, joskus on tullut muutama markka joskus hieman enemmän yleensä ei mitään.

      Entäs jos mä olisin kertonut vaikka että laitoin kymppitonnin lottoon siinä uskossa, että sillä voi voittaa ja ei tullutkaan kuin 3 ja varanumero.. Olisitteko te silloin kateellisia.

      Ette varmaankaan, vaan haukkuisitte mua hullu-tolvana-taliaivoksi ja ilkkuisitte että onpa siinä tavan pässi kun heitti rahansa kankkulan kaivoon, siinä uskossa että muka siten rikastuu?

  10. avatar Silvon Tapsa sanoo:

    kuningasjätkälle: Toisen kerran blogi-historiani aikana tunnen aiheelliseksi esittää julkisen anteeksi-pyynnön?!
    Taisin repiä leukojani hieman liikaa? Mutta tiedäthän: ”Muuten hyvä mies, mutta nii hättäine… nii hättäine”.
    Kuulun kuitenkin siihen ikäpolveen, jolle on annettu jonkinlainen kasvatus. Sen lisäksi olen omaksunut paljon elämän varrella saatujen kokemusten pohjalta saatua oppia.
    Siitä johtuen ymmärrän, että jos on jotakuta loukannut, niin aina täytyy pystyä pyytämään anteeksi.
    Sain kyllä kipinän tuohon edelliseen kommenttiin siitä, kuinka usein eri käänteissä vedit lompakkosi ja varallisuutesi esille. Kuinka varakkaan asiakkaan Gigantti nyt menettääkään…j.n.e.
    Anteeksi, jos leimasin ja tulkitsin sen pröystäilyksi?
    Kaikella kunnioituksella: kaikkien ”kituvuosien” jälkeen on Sinulle hyvin ansaittu tunne, ettei joka asiassa tarvitse pihistellä!
    Aurinkoista syksyä!

    Tapani

    P.S. Enhä mie savolaine… Karjalan poikiiha mie! Sielt Koivistolt… D.S.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Niin se on silleensä, että jos elää vain tässä hetkessä, eikä osaa katsoa historiaa, niin eihän sitä huomaa, että olenkin ollt tarkka jätkä kaikissa asioitteni hoidossa jo hieman kauemmin kuin nyt ”äkkirikastuttuani”

      Enkä ole vain omia asioitani ja oikeuksiani vuosien varrella hoitanut näin, vaan siinä sivussa muidenkin asioita, mm. äitini asioita ja muutaman muun..

      Katsos Tapsa, kun homma menee niin, että jos jotain sovitaan, niin se pidetään, ilman kompromisseja!

      Ei siitä mitään tule hommasta jos sovitaan niin tai näin, ja sitten kun homma ei toimikaan sovitulla tavalöla ryhdytään venkoilemaan, että kun nyt meni nää hommat tälleensä, mutta josko ehkä huomenna tai ensiviikolla me sitten tehdään niin kuin sovittiin että tänään.

      Mä en kertakaikkiaan alistu pompoteltavaksi.
      Mä olen oppinut sen kantapäänkautta jo köyhänä ollessani, että jos annat itteäs pompottaa, niin sitä kyllä riittää.
      Se on ollut mulla jo pitkään periaatteena että kerrasta luulot pois , oli kyseessä mikä instanssi tahansa..

      Aikoinaan tosiköyhänä ollessani, jouduin olosuhteiden pakosta jopa turvautumaan sosiaalisiin palveluihinkin. No hommahan meni niin että se oli suunnilleen pärstäkertoimen mukaan jos jotakin sai, vaikka olisi ollut oikeutettu saamaan. Mutta kun sen linjani silloin jo loin, että tehkääpä päästös, ihan mikä tahansa, niin minäpä kyllä osaan valittaa.
      Muutaman valituksen jälkeen ei tullut enää nahkapäätöksiä, meni viesti kerralla perille, ei kannata pompottaa, tää jätkä osaa hoitaa asiansa niin että hävitään juttu!

      Sama homma oli kun hoidin muistisairaan äitini asioita.
      Joutuihan siinä taistelemaan milloin kenenkin kanssa, ja sainhan siinä vittumaisen ja kusipään leimankin otsaani, mutta hommat vaan hoituivat kuitenkin, joskus pitemmän kaavan kautta joskus helpommin, kun hoksasivat ettei mun kanssa kannata alkaa pelleilemään,kun vastine on sen verran kova, että voi joutua häviöön..

      Kun kansakoulussa alaluokalla olin koulukiusattu, johtuen siitä että olin muualta muuttanut, isokokoinen , kömpelö ja muutenkin joidenkin kiusaajieni mielestä kummallinen. Silloin jo päätin kerran, että en alistu pompoteltavaksi
      Kerrankin kun oli vanhemmat monta kertaa luokkansa tuplanneet pojat laskeneet polkupyörästä ilmat renkaista ja kun siinä huonolla pumpulla pumpatssani ilmaa renkaisiin, vielä vieressä ilkkuivat, niin kun mä silpasin polkuryöränpumpulla yhtä tyyppiä ohimoon, niin ilkunta loppui hetkiseksi.
      Noo tosin se homma johti sitten Rexin kansliaan jossa mua nosteltiin seinälle ja pieksettiin opettajien toimesta, mutta onneksi mun Isä oli toista mieltä opettajain kanssa ja puolusti mua, kertoen rexille että jos vielä poikaa pompotetaan niin voi sattua kamalia silloin.
      Sillon mä opin sen että väärästä kohtelusta kannattaa nostaa kunnon meteli, ettei väärä kohtelu jatku enää!

      Se syy siihen että, miksi mä nostin kissan pöydälle taässä Gigantin jutussa, ei johdu siitä, että mä nyt tässä halusin korostaa omaa sattumusten kautta tullutta varallisuuttani, vaan siitä tyystä, etteivät ne ressukat ja rassukat joutuisi pompoteltaviksi, jos nyt sattuvat jotain vastaavaa kokemaan.

      Kuluttajilla, joita me siis kaikki olemme, on joitain oikeuksia, velvollisuuksien lisäksi. On syytä tuntea oikeutensa ja käyttää niitä, eikä suostua pompoteltaviksi.

      Sillä jos suostut siihen
      että sinua pompotetaan, niin silloin suostut olemaan häviäjä, eli nykykielellä Luuseri.

      Kysymys kuuluukin kuka haluaa oikeasti olla luuseri?

      Mitä tulee julkiseen anteeksipyyntöösi Tapsa, niin olkoon se hyväksytty, vaikkeivat kaikki sanankäänteesi täysin avautuneetkaan minulle. Mutta kaipa kaikki sanat tulivat kuitenkin täydestä sydämestäsi.

      Joten saat anteeksi,
      enkä ole pitkävihainen tyyppi muutenkaan, paitsi ihan räikeissä tapauksissa.

      Tstä asiasta ei sitten puhuta tämän jälkeen!

      **************
      Että Sikäli…………….

  11. avatar kuningasjätkä sanoo:

    No en mäkään ole sua ystäväpiiriini lukenut koskaan, enkä tee poikkeusta nytkään. Ole sä vaan niiden eriväristens kanssa. Leikkikää vaikka leikkiä ” kateellinen, tosikateellinen ja savolainen”
    Kossu on muuten ihan hyvää kamaa , sellisille jotka osaa ottaa sitä. Sinä Eki elä ota tuut vielä hupsummaksi kuin nyt..

  12. avatar Jukkis sanoo:

    Vilpittömät onnittelut voitosta Kunkulle! Pikku korjaus silti aiempaan tekstiisi. Gigantti on brittiläis-omisteinen ja Norjalaislähtöinen. Ei suinkaan ameriikasta.

    Ps. Ne piirtää kellä on liitua…

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      No aivan sama minkämaalainen on firma, mutta jos palvelu on tuota tasoa, niin On se vaan tyhmää olla asiakas…

  13. avatar riitta nyqvist sanoo:

    Moro kuningasjätkä!
    Linjasi on oikea. Suomalaisilla itsekseen jurputtajilla,
    huonosta palvelusta mielensä pahoittajilla, on opittavaa.
    Oletan kuitenkin, että ovat sukupuuttoon kuoleva laji tulevaisuudessa.
    Asiakkaan on pidettävä puolensa ja otettava se, mitä on luvattu.
    Netin ansiosta ovat isommatkin ketjut joutuneet kallistamaan korvaansa
    asiakaspalautteelle.
    Ihmettelen miten kuluttajat tyytyvät huonoihin ravintola-, isännöinti-,
    huolto-, virkamies-, yms palveluihin.
    Ihmettelen myös yrittäjiä, jotka pitävät negatiivista asiakaspalautetta narinoina,
    joita ei kannata noteerata.
    Niiden avullahan kehitetään firman palveluja,
    korjataan virheitä, tehdään tulosta pitemmällä aikavälillä.
    Jos tätä ei ymmärrä, kannattaa hakeutua hautausmaalle hommiin,
    siellä eivät asiakkaat valita.
    Viimeisin kodinkonehankintani päätyi Hämeenlinnassa Expertille,
    jossa sain hyvää palvelua vaikka ostokseni summa ei taivaita tavoitellut.
    Tervehtiminen ja hymy ei tietääkseni maksa mitään.
    Riitta

  14. avatar valitan sanoo:

    Moi kuningas!

    Ota kuule yhteyttä kuluttajansuojaan, se tekee eetvarttia kun ne alkavat hoitamaan asiaa.

    Sillä eihän asiakas ole enää ollut Suomessa yrityksille muuta kuin rahastuksen kohde.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Ei tässä ole mitään tarvetta kuluttajasuojaan ottaa yhteyksiä.
      Gigantti nöyrästi palautti rahat hellasta sekä kuljetusrahdin ja antoi vielä ”ruhtinaallisen” hyvityslahjakortinkin 10 euroa ! Sikäli aan keljua kun en tiedä, mitähän sillä ostaisin, kun ei taida olla mitään asiaa Giganttiin tästedes.
      Kun onneksi on muitakin liikkeitä joista saa ihan samaa tavaraa ja joskus jopa edullisemmin.

      Mä ostin jokin vuosi sitten Brotherin monitoimitulostimen Gigantista. Niin kauan meni hyvin kun se toimi, mutta sitten se alkoi temppuilemaan. No soitin sitten Brotherin tuotetukeen, neuvoa kyselläkseni. ensin sain kyllä joitain neuvoja, mutta kun selvisi että kyseinen malli olikin Gigantin omaa tuotantokantaa ja uitettu suomeen ties minkä mutkan kautta, yhteistyö loppuikin siihen. ”Viekää se laite Gigantin omaan huoltoon, me ei puututa siihen” sanoivat..

      Niin että sikäli vaan, ei tää ”UPOn induktioliesikään ollut UPOn tuotantoa, vaan taisikin olla taas näitä Gigantin omia piraattituotteita…
      Ehkäpä ne tajusivatkin sen asian itte Gigantissa ja katsoivat mun palautushistoriaa, todeten että tuo se, saakelin kusipää, tänkin takaisin vielä, kun hoksaa siinä olevat viat ja vaatii jättikorvaukset päälle.
      Joten eivät uskaltaneetkaan myydä mulle paskaa….

      Voihan se olla niinnii?

      Että Sikäli…

css.php