Keskustan ministeriltä jälleen uusi aivopieru…

Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner, väläyttelee tieliikenneverkon yksityistämisellä, siis mikäli on uskominen Iltasanomien tämänaamuista lööppiä!

Samoilla linjoilla kirjoituksessaan on myös räväköistä ilmaisuistaan tunnettu;  MV-lehti, joten ei liene kyse myöhäsyntyisestä aprillipilastakaan?

***************************

Taksilupienkin vapauttamisesta aiotaan tänään alkavassa tiedotustilaisuudessa kertoilla. No sama se, en ole kovinkaan useasti käytellyt takseja mitä nyt joskus sairaaloihin  matkatessani reposteltavaksi.

Kaikki varmaankin muistavat taannoisen Caruna jupakan. Jyrki poika Katainenhan järjesteli, yhteisen hyvän myynnin Austraalialaiselle sijoitusyhtiölle, valehdellen ihan pokkana ettei mikään tule muuttumaan ja ainakaan siirtohinnat eivät nouse.. Niinpä niin. Jyrkin tapauksessa  valehtelijan palkka oli EU-huippuvirka  ja kämppä ulkomailla.

Suomalaiset ovat makselleet jos jonkinmoisia autoveroja ja kalliita bensiinilaskuja, eikä valtiollinen yhtiö joka nytkin tiestöä hoitaa, ole saanut mitään aikaiseksi, että tiet olisivat turvallisia.

Tosin onhan nyt sentään panostettu tositoimin tieliikenteen, kohta poliisi jonka tärkein tehtävä suomessa on tielläliikkuvien suomalaisten sakottaminen  jo kohta mitättömistä pikkurikkeistäkin, aloittaa tehoiskut. Oikein maratoonisakkorysästäkin on tiedotettu jo etukäteen.

Sen minä haluaisin nähdä joskus, sen ihmeen että poliisi myöskin aloittaisi tehoiskut niiden  kohta keväällä maahantulevien itämaisten ihmemiesten eliminoimiseksi.

Kohta on taaskin nimittäin liikkeellä autokaravaaneittain kerjäläisiä, murtovarkaita ja kaikenmaailman huijarikaupparatsua, että ihan ihmetyttää kuinka me suomalaiset jaksamme heidän kanssaan, kun meillä ei ole edes perustuslaillista oikeutta itse itseämme puolustaa, ilman että olemme kohta leivättömän pöydän ääressä, vähintäänkin hätävarjelunliiottelusyytteessä.

Ei se nyt ihan oikein ole että kotoperäisten suomalaisten pitää jatkuvasti elää omaisuutensa tai terveytensä menettämisen pelossa, kykenemättä edes itse vaikuttamaan asioihin muuten kuin ottamalla vakuutuksia, jotka kuitenkaan eivät sitten korvaa mitään.

”””””

Sori nyt vähän karkasi mopo käsistä…

 

******************

Siis asiaan jälleen:

Suomen ministeriöt ovat siis kilpakilvan yksityistämässä suomea, ulkomaille.

Yle-verokin valuu Australialaisen sijoitusyhtiön veroparatiisitileille samoin suurimman sähköverkon siirtomaksut.

Kohta aiotaan myydä VR ja rataverkkokin, Kaikki julkisin varoin rakennellut päätieverkotkin ovat listalla.

 

Eikö nyt myydä samantien koko suomi, yksityisomaisuuksineen, vaikka ameriikkalaisille tai ihan kelle vaan joka pestaa tarpeettomiksi käyvät ministerit sitten maailmalle huippuvirkoihin?

Siinä päästäisiin samalla monesta muustakin tuottamattomasta hommasta eroon, niinkuin esim vanhuksista, sairaista, työttömistä  ja vaikkapa näistä helvetin vesiosuuskunnistakin.

Samalla suomi, vai mikä se sitten onkaan saisi rutkasti rahaa, jota voisi jälleen jaella Kreikkaan sun muihin deekumaihin, jotta he  siellä voisivat elellä leveätä elämäänsä edelleenkin piittaamatta mistään pyhistä lupauksistaan korjata taloutensa.

 

Myydään siis koko suomi pois ja kaikki suomalaiset muutetaan me  Ruotsiin!

 

Että Sikäli…..

30 kommenttia artikkeliin “Keskustan ministeriltä jälleen uusi aivopieru…”
  1. avatar Valitan sanoo:

    Tiet myydään yksityisille ja se tietää tiemaksuja Carunan malliin. Keskusta on alkanut oikein tosissaan vihaamaan maaseutua.
    Tämä neljän Ässän hallitus on tosissaan Suomen tuhoomisessa

    • avatar Muuanmies maalta sanoo:

      Täytynee hommata lentolaite tai ryhtyä vaatimaan joukko liikenteen kehittämistä muuallekin kuin pääkaupunki seudulle ja kasvu keskuksiin.
      Mutta jos vain päätie verkot menee maksulle, niin ajellaan sivu teitä, siellä kun saa kaahata ihan rauhassa muutenkin, ei ole pelti poliiseitakaan haittana.
      Poliisit ei uskalla mennä sivuteille kun ne eksyvät niillä kokemusta asiasta on.
      Kerran sattui pienehkö liikenne onnettomuus sivu tiellä ja yli4tuntia odoteltiin poliisia saapuvaksi, sitten soittivat ja kyselivät että ”kuinka sinne pääsee, kun me taidetaan olla hieman eksyksissä” olivat mennet ihan eri kunnan alueelle seikkailemaan Saatiinhan me selvitettyä se homma ihan itsekin lopulta ja ilman mahdollisesti jaeltavia sakkolappuja liikenteen vaarantamisesta tai sellaista On se vaan niin mukavaa kun työttömätkin kohta velvoitetaan ajelemaan autoillaan satoja kilometrejä toisille paikkakunnille töiden perässä niin kaikki palkka tulot menevät sitten tie tulleihin, bensiiniin, bensiini veroihin ja auton yllä pitoon, vakuutus maksuihin ja vaikka helsingin herrat kuinka lupaavatkin että autoverot poistuu, niin ei ne minnekään poistu eli siis auton käyttö veroihin siis. Ja sitten kun sillä palkalla pitäisi vielä elääkin, maksaa vukrat osta ruokaa Vai oliko se niin että kun menee merta edemäksi töihin niin kulut korvataan, niinkuin vaikkapa kansan edustajille? Epäilempä vaan.
      Olen pitkään seurannut Kuningas jätkän kirjoittelua, en ole uskaltanut kommentoida leimaantumisen pelossa mutta nyt alkaa olla mitta niin täynnä että siitä vaan sama se jos kirjoitankin. Kiitokset Kuningas jätkälle että hänen plokissaan saa kirjoittaa kommentteja anonyyminä.

      • Kiitos kommentistasi. Mukavaa että rohkaisit mielesi. Ei millään pahalla tai lannistukseksi, mutta tuo minun nimimerkkini kirjoitetaan pienellä ja yhteen ; kuningasjätkä . muuten on sana vapaa!

        • avatar Muuanmies maalta sanoo:

          Sori ajattelin vaan kun aloitus sivulla oli tuo merkintä Kuningas jätkä ja tää nyt on tälläistä tekstailua näillä äly puhelimilla. Tästä lähtien muistan tuon säännön.

  2. avatar matti sanoo:

    Hyvän puheen piti Anne. Näpertely saa nyt riittää, ja aina rohkeita avauksia tarvitaan. Pian saadaan nauttia vapaasta taksikilpailusta autojen kiitäessä uudella asfaltilla maaseudullakin.

    • avatar kuningasjätkä sanoo:

      Just joo, näkispä vaan nekin asfaltit.
      Kuinkas sitä tänne suomalaisille enää riittää kun Kreikut on ostaneet kaikki lyhkäset pätkätkin, suomalaisten veronmaksajien rahoilla…

      Mä sanoisin kuitenkin niin että paras säästö ja eneiten rahaa hassailtavaksi, saataisiin jos maataloustuet muutettaisiin tulosvastuuperustaisiksi, eli maksettaisiin avustuksia tuotetun määrän mukaan eikä siitä ettei tuoteta mitään.. silloin nää miljoonatukiaisia nostavat bjöörnit ja pääkköset y-muut joutuisivat tekemään työtä saantonsa eteen eikä niinkuin nyt täytättämään avustajillaan lomakkeita…
      Sitten vaikka Venetzuelan malliin kansalliset raaka-ainevarat kansallistetaan ja niiden hyödyntämisoikeuksia vuokrataan kovaan hintaan. Nythän on niin että monikansalliset yritykset kaivelevat kullat, timantit, nikkelit sunmuut uraanit jne. maasta ja vievät ne mennessään ja samalla vilahtavat miljardit sinne veroparatiiseihin ja suomalaisille jää vain tyrehtyneiden kaivosten loppusiivous ja vuotavat kipsisakka-altaat ym..

      Perkele! jos minä olisin suomen presidentti tai joku jolla on jonkinverran valtaa, niin laittaisin monia asioita turkinhihaan uudelleen nussittavaksi.
      Mutta mitäs, mihinkäs näistä nykyisistä pulunnussijoista on .. ei sitten yhtään mihinkään..
      Mutta näähän nyt onkin talouselämän juoksupoikia kaikki, pressaa myöten!

      Että Sikäli……..

    • Tuohon taksijuttuun hieman palatakseni, olisihan se hyvä juttu että saataisiin hieman kilpailua hintoihin , sotiihan taksilupamenettely EU-n politiikkaa vastaan, eli tavaran ja ihmisten vapaa liikkuvuus EU-alueella tai jotain sinnepäin.. Mutta sitten päästäänkin siitä seuraavaan aiheeseen; ALKOn monopoliasemaan suomessa. Onko oikein että vain yhdellä toimijalla suomessa on yksinoikeus myydä viinaa jne…
      Jos kerran aletaan purkamaan säädöksiä ja sääntöjä, niin puretaanpa sitten kaikki kerralla

      Tosin kaikelle toiminnalle on omat lieveilmiönsä.
      Ihan varmasti kun taksioikeudet puretaan alkaa ilmaantua alalle raiskaajatakseja tai ryöstötakseja.. samoin tulee ilmi laittoman pimeän tai myrkkyviinan kauppiaita jne…

      Niin että olepa siinä sitten puun ja kuoren välissä ja mieti mikä on hyväksi ja mikä ei.

      Tieverkostojen myynti pitäisi tehdä siis ehdollisena. eli, mikäli tieverkot eivät parane ja niitä uusia asfalttiteitä ei saadakaan maakuntiinkin kiihtyvällä volyymilla, niin kaupat peruuntuvat, kuitenkin siten ettei kauppahintaa Suomen tarvitse palauttaa vaan kaikki myyty omaisuus palautuu takaisin ilman vahingonkoravausvastuita.

      Mutta tämä nyt on vaan tälläinen skenario, johon jo etukäteen tiedän ettei suomen päättäjillä ole munaa tai edes halua hieman pitemmän munan toivossa ryhtyä..
      Päättäjiimme kuuluu vain kaikkimullejaheti tyyppejä ja sitten sellaisia laskijoita jotka ovat käyttäneet saannot jo etukäteen ennekuin niitä onkaan.

      Niin että turhaa nittä on ryt´htyä neuvomaan kun heidän kuulo ja ajatteluelimensä ovat jo aikaa sitten surkastuneet liotessaan vuosikausia kusessa.

      Että Sikäli….

  3. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    No Bernerhän on ministerinä vain Sipilän tahdosta. Onko vielä seuraavisa vaaleissa keräämässä ääniä kepuliineille vai siirtyykö ennen sitä Uuden lastensairaalan vastuullisiin johtotehtäviin. Voi laukoa mitä tahansa suustaan, tulevaisuus on taattu.

  4. avatar Silvon Tapsa sanoo:

    Berner voisi käydä tutustumassa, miten taksi-liikenne toimii Tukholmassa, kuten esimerkiksi keskus-rautatieasemalla tai Viking terminaalissa!
    Jos sen jälkeen olis vielä halua helpottaa taksi-lupien saantia, täytyy olla aivokuollut! Siellä löytyy kaikenkarvaista yrittäjää… enimmäkseen ”mustapäitä”. Ja käyttäytyminen sen mukaista.

    Bernerin tyyppiset päättäjät ovat vaarallisia!

    Silvo

  5. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    Ei sitä Tukholmaa kannata aina tähän vetää. Tallinnassa on useampia taksiyhtiöitä. Ajoimme Tallink taxolla ehkä 3-5 km hinta 5 €. Onhan sielläkin näitä nahkatakkimiehiä tyrkyttämässä palvelujaan-on hullu jos niitä käyttää. Vrt olimme Jyväskylässä, jalkani kipeytyi niin etten pystynyt kävelemään vajaata kilometriä hotellille. Taximatka 11€-kohtuullistako? Ei taksilupia Suomessakaan kannata kokonaan vapauttaa, mutta auttaisiko että tulisi useampia taksiyhtiöitä, jotka voisivat tse määrittää hinnoittelunsa. Huom Tallinnassakin oli mittari päällä ja kuitti annettiin pyytämättä, ei kysytty haluatteko kuitin.

    • avatar Valitan sanoo:

      No kannattiko sitä Tallinnaakaan tähän vetää. Toki suomalaisesta näkökulmasta hinnat Tallinnassa ovet edullisia mutta entä paikallinen näkemys asiasta. Voi olla kuule niin, että taksin sijasta siellä kävellään vaikka kuinka jalkaa pakottaisi.
      Eihän mikään nytkään kiellä ajamassa edullisemmin kuin vahvistetut enimmäishinnat ovat.

      • avatar Lauri Kivimäki sanoo:

        No vedän sitten Funcalin. Siellä ajettiin viimeksi 2,50 € koko kaupunkialueen sisällä.

  6. avatar Silvon Tapsa sanoo:

    Morjensta! Vedin tuon Tukholman taksitilanteen esiin varoittavana esimerkkinä. Pimeät taksiyritykset ja veropetokset ovat yleisiä.
    Taksi- ja ravintola-alalle ei ole järjestystä saatu monen vuoden keskustelun jälkeen.
    Ja, Lauri, ei kai tarkoituksena ole tulla petetyksi, jollei ole perillä paikallisesta käytännöstä?
    Lähtökohtana on mielestäni oltava, että astutpa mihin taksiin tahansa, et joudu huijauksen uhriksi.
    Minulla on käsitys, että Tukholmassa suurin osa autoilijoista on muualta tulleita, joilla on toisenlainen käsitys kulttuurista ja rehellisyydestä.

    Tapani Silvo

    • avatar Lauri Kivimäki sanoo:

      Oltiin Tukholmassa kysyin kauppakeskuksen edessä takseilta hintaa satamaan, kolmas tuntui kohtuulliselta ja sillä menimme. Hinnat siellä todella vaihtelevat ja tuntui, että kaikki taksinkuljettajat ovat ulkolaisia.
      Taksiliitto pelkää vaputuksen myötä veronkierron lisääntyvän. Minulle on kerrottu, että nykyäänkin matka esim sataamaan tai lentokentälle on mahdollista tehdä mittari pois päältä ero n 50€. Se on vähän sama kun aikanaan Autokoululiitto kampanjoi yksityisopettajien huonosta ajo-opetuksesta.

      • avatar Matti sanoo:

        Meille tulee joka vuosi 15000 taksikuskia irakista, Somaliasta ja muista kehittyneitä maista. Ei heitä kannata byrokratialla vaivata. Auto alle starttirahalla ja eurosateeseen. Monikulttuurinen taksikyyti on iloinen asia!! Ei mulla muuta

        • avatar Harri sanoo:

          Mun mielestä tämä päätös on taksikuskien ammattikunnan rajua aliarvioimista. Ongelmia luvassa….paljon!

        • avatar Muuanmies maalta sanoo:

          Ja kohta poliisi metsästää alle kuuden euron taksimaksuja (viit. pitsahintajupakkaan) heh

          • avatar Harri sanoo:

            Ei kai ne pizzataksit nytkään ihan helpolla pääse?

            • avatar Muuanmies maalta sanoo:

              en tarkottanut pitsa takseja hölmö vaan ihan jotain muuta.

            • avatar Harri sanoo:

              Piirtäisitkö vielä kuvan, että varmasti ymmärrän 🙂

            • avatar kuningasjätkä sanoo:

              Opetteleppa Harri lukemaan kommentit ja ymmärrä lukemasi ja vastaa niihin asiallisesti, muutoin…. voi käydä niin että keskustelet jälleen jonkinaikaa suomi24 palstoilla yksiksesi….

              Kai huomasit että poistin sinulta ja muutamalta muulta kaltaiseltasi estot, jokinaika sitten . Mutta se ei tarkoita sitä, että saatte vittuilla kenelle tahansa miten tahansa.
              Se kommentointiesto menee päälle silloin kun minä määrään ja nyt alkaa olla liipaisin taas herkässä!

              Joten koetas nyt hillitä itsesi.

  7. avatar Muuanmies maalta sanoo:

    Mielen kiintoinen kannaotto Auto liitolta: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001161539.html

  8. Vähintäänkin mielenkiintoinen juttu ! Valtio siis aikoo ostattaa kansalaisillaan tieverkon, uutta perustettavaa valtionyhtiötä varten.
    Miten ihmeessä se uusi valtionyhtiö voisi tieverkkoa hoitaa kun ei tämä nykyinenkään siihen kykene ?

    Mutta kun tämä onkin sellaista valmistelevaa touhua, ensin silmänlumeeksi ollaan jotain perustavinaan, mutta sitten se hetikohta myydäänkin jollekin paratiisisaarella majaansa pitävälle sijoitusyhtiölle.. Niinkuin nyt Yle ja Sähkönsiirtoverkko

    Sitten kansalaisille lupaillaan ettei verot ja automaksut nouse, mutta sehän me jo tiedetään kuinka nopsaan kepulilaistenkin takki kääntyy..

    Hei tulipa mieleen tuosta takinkäännöstä yks hauska juttu.
    Mä ostin tuossa jokinaika sitten LG pesukoneen ja siinä ekaa kertaa sitä käyttäessäni pesin sillä retkeilytakkini laitoin sen vetoketjut kiinni ja käänsin nurinpäin, niinkuin pesuohjeessa kehotettiin, sitten tunnin pikaohjelma 40 astessa ja kas vaan kun otin takin pesukoneesta ohjelman päätyttyä, se olikin ihan itsestään kääntynyt oikeinpäin kaikkine hihoineen..
    Voisin suositella kepulilaisille ja persuillekin tälläistä pesukonetta, se siis pesee pois moskat takista ja kääntää sen myös valmiiksi ja vain yhdessä tunnissa!

    • avatar saara finni sanoo:

      Kiitos, Kuningasjätkä, päivän nauruista. Hurmaava pesukone. Sinne pitäs sulloo omat ajatukset aina kerran päivässä, niin syntyis ihan uusia ideoita.

      • avatar kuningasjätkä sanoo:

        Samoin sinulle Saara , kiitokset että vierailit pitkästä aikaa sivuillani!
        Olet tervetullut aina, milloin haluat!

  9. Mua hieman vaan ihmetyttää tässä jupakassa se, että MIKSI IHMEESSÄ OPPOSITIOKANSANEDUSTAJAT OVAT NIIN HIPIHILJAA, siis ei minkäänlaista kommenttia ole kuulunut.

    AIKA MUNATONTA SAKKIA

    Että Sikäli….

  10. avatar Lauri Kivimäki sanoo:

    Kyllä kylätaksien ehdoton säilymisen edellytys on koulukuljetuksen. Ilmeisesti ne jollain tasolla kilpailutetaankin. Kelan suhtautumista oman auton käyttöön sairaalamatkoilla minua ihmetyttää. Kävin TAYSIssa kaksi kertaa tutkimuksissa. Ensimmäisellä kertaa matkat maksoivat liki 400€ taksilla, toisella kertaa tavitsin saattajan, joten menimme omalla autolla puolison kanssa. Kelan km-korvaus oli juuri omavastuun suuruinen. Jos saisi edes bensarahan suuruisen korvauksen olisimme tehneet ensimmäisenkin reissun omalla-autolla. Yhteiskunta olisi säästänyt yli 300€. Lisäksi kun systeemi muuttui, ettei saa tilata sitä taksia jonka haluaa myöhästyi eräs ystäväni syöpähoidoista kun tilauksen napannut taksi ei Häntä syrjäkyliltä meinannut löytää.

    • Kun tää kelataksihomma tuli käyttöön, niin mä herkesin miettimästä tykkänään sitä asiaa kuinka yhteiskunta voisi säästää.
      Jos mä ajan omalla autollani keskussairaalalle ja takaisin, niin mä joudun tekemään sen homman ihan omakustanteisena ja maksamaan vielä parkkimaksut päälle.

      Mutta kun mä otan sen kelataksin ja ilmoitan tilatessani että olen todisteellisesti tuoksuyliherkkä enkä siis siedä muita haisevia matkustajia samassa kyydissä, niin taksi vie ja tuo takaisin parin kympin kustannuksella.
      Aivan sama mitä se jollekin instanssille maksaa..

      Kerran kävi niin että tilasin jo etukäteen kela-paluukyydinkin kotipaikkakuntani taksilta, mutta kun sen piti olla hakemassa puolenpäivän aikaan mua, se olikin ottanut jonkun puliukkokyydin jonnekin takamaille ja kun tiedustelin puhelimitse kuskilta, että milloinkas tulet mua hakemaan oli vastaus että korkeintaan neljän tunnin päästä kerkeää.
      No vaihtoehdot olivat siis odotella naama aukileikeltynä keskussairaalan odotustilassa, räkätautipotilaiden seassa, seuraavat neljä tuntia, tai.. niinkuin tein ; soitto kelataksiin ja etukäteen tilatun matkan peruutus ja alle paikallinen kelataksi sairaalan tolpalta, odotusaika 3 minuuttia. Kyllä niillä on navigaattorit ja jotkut kuskit jopa osaavat niitä käyttääkin..

      Siis kyllähän hommat hoituu, pitää vaan osata olla tarpeeksi päättäväinen, eikä alistua pompottamiseen!

      Toisaalta jotenkin musta tuntuu että ne tuntee jo mut ja mun menettelytavat, eikä jaksa alkaa kinaamaan enempää…

      Niin että jotain hyötyä sentään on vittumaisen miehen maineestakin…

      Että Sikäli…..

  11. avatar raimo sanoo:

    Nyt kun infraa ja mm. terveyspalveluja ollaan yhtiöittämässä, niin näkökulma muuttuu olennaisesti.
    Osakeyhtiöidenhän ensisijainen tehtävä on tuottaa omistajilleen maksimaalista voittoa eikä olla mitään hyväntekeväisyys- tai palvelulaitoksia. Siinä onkin tekemistä kun vaikkapa terveydenhoidon palvelun taso, saatavuus ja edullisuus ja sen tuottaman yhtiön voitto maksimoidaan samaan aikaan.

    • Mutta valtionyhtiöthän eivät toimi näin. Valtionyhtiöiden tärkein päämäärä on tuottaa jotain valtion pohjattomaan kassaan sekä tuottaa tulosvastuubonuksia ja istuntolisiä suojatyöpaikoissaan peukaloitaan pyöritteleville, ex kansanedustajille ja muille pomoille!

      Ja kun näennäinen näyttö tuotoista on kirjattu esille, ne myydään polkuhintaan ulkomaisille sijoitusyhtiöille, jota eivät omista pääkonttuuria suomessa, vaan hilaavat ensin hinnat pilviin ja sitten kotiuttavat tuloksen veroparatiisimaiden tileille.

      Että Sikäli……………………………………………………………………………….vittujoo….

Jätä kommentti

css.php